ترکیب بندی

ترکیب بندی Composition

نکات ترکیب برای مبتدیان

  • ترکیب بسیار مهم است. اگر می خواهید عکس های قدرتمند بگیرید،یکی از مهم ترین بخش های عکاسی است.
    با این حال، بسیاری از عکاسان فقط درباره صدور حکم سوم می گویندوهرگز درمورد چگونگی نوشتن عکس های بهتر، عمیق تر فکر نمی کنند.
    خبر خوب این است که شما می توانید در مورد ترکیب بیشتر بیاموزید
    این یک موضوع عمیق است و هیچ راهی برای پوشش دادن همه چیز در یک مقاله نیست،
    اما من بهترین کار را برای برخورد با بزرگترین نقاط اینجا انجام خواهم داد.

1. ترکیب چیست؟

  • ترکیب ساختار یک عکس است. این به این معناست که شما باید عناصر را در تصویر خود ترتیب دهید
    تا بتوانید نگاهی را که میخواهید ایجاد کنید و می توانید یک تصویر را ایجاد کنید.
    اگر شما بر روی یک موضوع جالب توجه – بدون توجه به اینکه چرا نور خوب است یا شرایط غیر معمولی است –
    اگر بخواهید نتیجه خوبی داشته باشید،باید عکس خوبی داشته باشید.
    شما مقدار قابل توجهی از قدرت برای تغییر ترکیب عکس دارید.
    حرکت به جلو و عقب، چپ و راست. لنز خود را تغییر دهید -زوم کنید و توجه به عناصر صحنه ای که شما از آن دارید، و همچنین کسانی که نیستند، توجه کنید.
    درست انجام شده، ترکیب موضوع خود را به نمایش می گذارد و به طور موثر به بینندگان خود ارائه می دهد.
    این مکانیزم برای انتقال پیام با عکس های شما است.
نیکون D7000 + 24mm f / 1.4 @ 24mm، ISO 250، 1/200، f / 7.1

نیکون D7000 + 24mm f / 1.4 @ 24mm، ISO 250، 1/200، f / 7.1 من این ترکیب را بسیار با دقت انتخاب کردم تا خرچنگ را بین تکه های چمن بچرخانم.

 

2. عناصر ترکیب امتیازات، خطوط و شکل.

  • در سطح بنیادی ترین آنها تنها عناصر ترکیب هستند.
    هر چیزی در تصویر شما – موضوع شما، پس زمینه، جزئیات کوچک است که حتی مهم نیست – همه آنها نقاط، خطوط و اشکال است.
    البته برخی از آنها بسیار پیچیده هستند. چهره یا درخت به وضوح چیزهای ساده ای نیست.
    اما آنها هنوز یک شکل دارند و می توانند ساختار یک تصویر را تشکیل دهند.
    در بالای عناصر فردی در یک عکس، این روش نیز با هم ارتباط دارد.
    عناصر چندگانه یک عکس، درست تنظیم شده، قوی تر از مجموع قطعات آنها است.
    برای ایجاد این وضوح نگاهی به عکس های زیر نگاه کنید.
    این مقایسه های یک طرفه یک عکس موفق و همراه با قطعات آن است.
  • مثال اول صرفا براساس نقاشی خط،
    می توانید ببینید که ترکیب بسیار متعادل است و با مقادیر برابر در هر دو طرف قاب. مقایسه قبل / بعد :
قبل

قبل

 

بعد

بعد

عکس بعدی، از Death Valley، دارای یک ترکیب پویا تر است، با قطرهای قوی که طول عکس را اجرا می کنند:

قبل

قبل

بعد

بعد

آخرین عکس از Jökulsárlón در ایسلند، با یک بلوک از یخ شستشو در ساحل. در اینجا می توانید خطوط و شکل هایی که ساختار عکس را تشکیل می دهند را مشاهده کنید:

قبل

قبل

بعد

بعد

  • برای من، چیز جالبی تاکنون این است که این سه خط هنوز هم به تنهایی کار خود را به خوبی انجام می دهند
    و خلق و خوی مشابه احساسی مشابه تصویر اصلی را حفظ می کنند.
    البته آنها را بر روی دیوارم آویزان نمیکنم، اما آنها یک ساختار داخلی خاص دارند، حتی به همان اندازه ساده.
    وقتی که من از عکس گرفتن استفاده میکنم،
    آیا در واقع موضوعم را به صورت مجموعه ای از خطوط سیاه و سفید تصور میکنم؟
    اگر گفتم که من انجام دادم دروغ می گویم
    با این حال، آنچه که من در مورد آن فکر می کنم ساختار خوب است –
    که عمیق تر، ریشه در عناصر اساسی مانند خطوط و اشکال دارد.

3. هدف

راز بزرگ ترکیب، این نیست که شما باید یک ساختار یا قالب را برای اکثریت عکس های خود دنبال کنید.
در عوض،مهم این است که ترکیب خود را عمدا انتخاب کنید.

  • هدف مهمترین بخش ترکیب است. هیچ چیز در عکس نباید اتفاق بیفتد. همه چیز باید یک دلیل برای وجود داشته باشد.
    اگر این را به یاد داشته باشید و در حین انجام این کار، وقت آن رسیده اید، عکس های خود را با کیفیت بالا بالا ببرید.
    این تقریبا غیرممکن است که از آن اجتناب کنید،
    زیرا شما در نهایت فکر آگاهانه بیشتری نسبت به اینکه چگونه عکس ظاهر می شود، پایان می یابد.

ترکیب من در اینجا بسیار هدفمند بود. مجبور شدم چند دقیقه صبر کنم و چندین بار امتحان کنم تا نقطه ضعف را در جای مناسب ضبط کنم.به طور خاص، من نیاز به صبر کردن تا پرتو نور(که چرخش 360 درجه)به طور مستقیم به من اشاره کرد،به طوری که به نظر می رسیدکه اگر آن را به شدت درخشان بود. من فقط به طور تصادفی عکاسی برج ایفل بدون تلاش آگاهانه عکس.در عوض،من فکر می کنم یک تصویر در ذهن من و هر کاری که ممکن است برای آن را به واقعیت است.

4. سادگی

هر عکسی که گرفته اید، یک پیام عاطفی دارد –
دلیل اصلی برای اینکه شما تصمیم به گرفتن یک عکس دارید در وهله اول.
هنگامی که شما عکاسی نمیکیند ، یکی از بهترین چیزهایی که می توانید انجام دهید
آگاهانه در مورد پیام عاطفی فکرکنید و در مورد اینکه چگونه می خواهید آن را بیان کنید، تمرکز کنید.
این جایی است که قدرت سادگی در می آید

  • ساده سازی به این معنی است که هیچ چیزی در عکس شما از پیام احساسی دور نمی شود.
    اگر میخواهید حس زیبایی را در یک چشم انداز منتقل کنید، همه چیز را از عکسهایی که زیبا نیست را از بین ببرید.
    این می تواند خطوط برق، ردپاها در پیش زمینه، قطعه زباله در قاب و غیره باشد.
    در عین حال، سادگی نیز به ترکیب شما اشاره دارد.
    تماشاچیان را با اطلاعات بیش از حد غرق نکنید،مگر اینکه هدف شما در حقیقت جذب یک عکس پرجلال و بی نظیر باشد.
    هنگامی که عکس شما داستان را که بدون هیچ حواس پرتی می خواهید می گوید، به همان اندازه قدرتمند خواهد بود.

نیکون D7000 + 105mm f / 2.8 @ 105mm، ISO 1250، 1/100، f / 3.5 هیچ عنصر در این عکس از پیام من دور نمی شود. هر بخش برای یک دلیل وجود دارد.

 

5. تعادل
یکی از مهمترین مواردی که من در مورد ساختن یک عکس فکر میکنم تعادل است.
  • تعادل نسبتا آسان است
    برای شروع، همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که از هر چقدر که هر عنصر در تصویر جذب می کنید،بپرسید.
    این به عنوان “وزن بصری” شناخته می شود.
    اشیاء دارای سطوح بالایی از وزن بصری شامل اشیای درخشان، رنگ اشباع شده، چشم، مردم، حیوانات، کنتراست بالا و عناصر غیر معمول هستند –
    هر چیزی که در دنیای واقعی جلب توجه می کند.
    سپس، اگر وزن بصری به طور یکنواخت در سراسر فریم توزیع شده باشد،یا اگر نیمی از عکس بیش از دیگری باشد (از چپ به راست).
    اگر آنها تقریبا حتی یک عکس متعادل باشند. اگر نه، عکس ناپایدار است. (نه لزوما بهتر از دیگران است).
آیا عکس شما متعادل است؟ برای کشف کردن، در مورد وزن بصری هر مورد در عکس خود فکر کنید. سپس تصور کنید که تصویر را روی یک نقطه پایانی قرار دهید. کدام یک از این نکات را بپوشاند؟

آیا عکس شما متعادل است؟برای کشف کردن، در مورد وزن بصری هر مورد در عکس خود فکر کنید.سپس تصور کنید که تصویر را روی یک نقطه پایانی قرار دهید. کدام یک از این نکات را بپوشاند؟

  • این کار بسیار شبیه یک لقمه است،
    ازجمله این واقعیت که شما می توانید یک شی “سنگین” – موضوع اصلی خود را با یک “سبک” سبک تر تعادل دهید،
    تا زمانی که جسم سبک تر به لبه عکس برسد نگاهی به عکس زیر:

بالانس

در عکاسی،شما می توانید عکس های متعادل و عکس های نامتعادل را انتخاب کنید.
نه بهتر از دیگران است. مهم است که هر دو آنها احساسات مختلفی را بیان می کنند .

  • عکس های متعادل صلح آمیز، استاتیک و آرام است
  • عکس های نامتعادل دراماتیک، دراز مدت و پویا هستند
  • اگر شما عکاسی یک دریاچه ملایم درطلوع آفتاب می کنید، ممکن است یک عکس نامتعادل نداشته باشید.
    اما، با موضوعات شدیدتر، این می تواند ترکیب کامل باشد. این فقط به خلق و خوی شما در تلاش برای انتقال بستگی دارد.

نیکون D5100 + 18-55mm f / 3.5-5.6 @ 32mm، ISO 100، 6 ثانیه، f / 22.0 این تصویر به سمت چپ ناسازگار است. این باعث می شود که آن پویاتر و شدید باشد، که در اینجا کار خوبی دارد.

6. فضای تنفس

  • هنگامی که نقاط متعدد مورد علاقه در یک عکس وجود دارد،
    شما ممکن است بخواهید به آنها “فضای تنفس” را با فاصله از یکدیگر جدا کنید.
    در غیر این صورت، عناصر عکس شما با یکدیگر (یا لبه های فریم فریم) تداخل ایجاد می کنند و برای ترکیب کم مخلوط می شوند.
    فکر کنید درمورد یک صحنه که چند پرنده در هوا پرواز می کنند، و شما می خواهید همه آنها را در یک عکس تنها ببندید.
    اگر یک پرنده درجلوی دیگری قرار بگیرد،هرچندکه این قسمت از تصویر، غولپیکر و غیر عمدی خواهد بود.
    بهتر است در عوض،اگر همه افراد شما فضای نفس داشته باشند، بین یکدیگر و بین لبه های تصویر شما وجود دارد.
NIKON D7000 + 105mm f / 2.8 @ 105mm، ISO 100، 1/320، f / 3.5 همه موارد من در اینجا فضای زیادی برای تنفس دارند

NIKON D7000 + 105mm f / 2.8 @ 105mm، ISO 100، 1/320، f / 3.5
همه موارد من در اینجا فضای زیادی برای تنفس دارند

همانطور که می بینید،عکس کوهی را می بینید، و اوج تقریبا به بالای بالای عکس شما دست می دهد.
در این مورد، توجه ناخواسته را جلب می کند و به طور بالقوه احساس بی دقتی را نشان می دهد.
در عوض، اگر هر موضوعی که هر یک از اعضای شما دارند، بتوانند به خودشان ایستاده باشند،
هر چیزی که در عکس وجود دارد،به راحتی کار کند، بهتر است کار کند.
این به شما کمک می کند یک پیام قوی و یکپارچه برای بینندگان خود ارسال کنید.

NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 175mm، ISO 200، 1/25، f / 5.6
هیچ جسم مهم در مقابل لبه قاب قرار ندارد و موضوع اصلی من(کوه) دارای فضای زیادی است

7. فضای مثبت و منفی

برای مطالعه بیشتر  فضای مثبت و منفی روی آن کلیک کنید:

  • فضای مثبت چیزی است که در عکس شما قرار دارد و توجه شما را جلب می کند.
  • فضای منفی مخالف است – قسمت هایی از یک تصویر که در پس زمینه فرو می ریزند و چشم را نمی کشند.
    شما می توانید عکس های با مقدار زیادی از فضای منفی، مقدار زیادی از فضای مثبت و یا جایی در میان عکس بگیرید.
    همه آنها احساسات مختلفی را منتقل می کنند.
    عکس هایی که پر از فضای منفی هستند احساس پنهان، آرامش و انزوا دارند.
    آنها تمایل دارند تا تصاویری اندک از مینیمالیستی باشند،
    و هنگامی که شما در حال تلاش برای نشان دادن احساس مقیاس یا تنهایی هستید،به خوبی کار می کنند.
    یک درخت تنها در یک آفتاب سوختگی واجد شرایط است، و بنابراین عکس زیر:
NIKON D7000 + 24mm f / 1.4 @ 24mm، ISO 100، 1/640، f / 4.0 به دلیل تمام فضای منفی، این تصویر یک حس انزوا است.

NIKON D7000 + 24mm f / 1.4 @ 24mm، ISO 100، 1/640، f / 4.0 به
دلیل تمام فضای منفی،این تصویر یک حس انزوا است.

عکس هایی با فضای مثبت زیادی بیشتر شدید، مشغول و فعال هستند.
آنها شامل جزئیات زیادی برای چشم شما هستند تا متوجه شوند،
اگر چه ناکامی آن این است که اگر شما دقت نکنید،
ممکن است به نظ رسد که شلوغ است و به سادگی و وضوح پیام شما آسیب می رساند.

NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 200mm، ISO 100، 1/500، f / 6.3 این عکس دارای فضای مثبت زیادی است، و آن را شادتر و فعالتر می کند.

NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 200mm، ISO 100، 1/500، f / 6.3
این عکس دارای فضای مثبت زیادی است، و آن را شادتر و فعالتر می کند.

این احساسات برای ترکیب شما بسیار مهم استو آنها پیامی را که می خواهید ارسال کنید را تشکیل می دهند.
اگر در این حوزه توجه دقیقی داشته باشید،
می توانید حرکت خود را تغییر دهید یا ترکیب خود را تنظیم کنید تا نسبت فضای مثبت به فضای منفی تغییر کند.
از آنجا که احساسات مختلفی که به دست می آورند، این ابزار بسیار خوبی است که در اختیار شما قرار می دهد.

8. الگوها و روابط

در بعضی موارد با دقت، شما می توانید عکس هایی را که الگوها و روابط پیچیده ای دارند بیشتر از یک ترکیب ساده داشته باشید.
به عنوان مثال، شما ممکن است یک چشم انداز با گل نارنجی در پیش زمینه و نور پرتقال در تپه های دور عکس.
یا، شما می توانید دمی از دود را از یک آتشفشان در شب، و مطابق با شکل سربار شیری.
به جهان روابط عمیق تر که در عکاسی امکان پذیر است، پایان نمی یابد .
این چیزی نیست که تمام وقت پیدا کنید، اما باید چشم خود را حفظ کنید.
هنگامی که یک عکس رابطه خاص به تصویر کشیدن دارد، احساس کاملا متصل و عمدی خواهد بود.

شکل سنگها بر روی این تپه بسیار شبیه شکل ابرها است - خطوط طولانی و نازک. این امر باعث می شود بخش های بالای و پایین عکس، حتی ناخودآگاه، به هم ارتباط داشته باشند، که این عکس را "دلیلی قوی" می داند.

شکل سنگها بر روی این تپه بسیار شبیه شکل ابرها است – خطوط طولانی و نازک. این امر باعث می شود بخش های بالای و پایین عکس، حتی ناخودآگاه، به هم ارتباط داشته باشند، که این عکس را “دلیلی قوی” می داند.

9. نتیجه گیری

من نمی خواهم این را به نظر برسانم ترکیب آسان است.
در برخی موارد، غیرممکن است.
حتی بزرگترین عکاسان در تمام دوران هرگز سازمانی را تسلط نیافتند،
زیرا ترکیب چیزی نیست که شما می توانید از آن استفاده کنید.
ترکیب کاملی نهایی نیست که شما بتوانید با استعداد کافی یا کار سخت کار کنید.
در عوض، این یک هدف تغییر است که به شدت به خودتان بستگی دارد،
ویژگی های در حال تغییر، و همچنین صحنه در مقابل شما و هدف عاطفی شما را در ذهن داشته باشید.

  • این تکنیک ساده است که عمدتا برای مبتدیان طراحی شده است و تنها سطح آنچه که ترکیب می تواند خراشیده باشد.
    همینطور برای هر نوک ساده دیگر وجود دارد – هیچ کدام از آنها به اندازه کافی برای اعمال عناصر اصلی ترکیب ترکیب نشده است.
    متأسفانه،به همان اندازه که من از آن متنفر هستم،از خواندن درباره این چیزها در اینترنت نیز صادق است.
    شما نمیتوانید همه چیز درباره ترکیب از یک مقاله یا ویدیوی YouTube یاد بگیرید این موضوع بیش از حد شخصی است.
    ترکیب چیزی است که باید بیرون بروید و برای خود یاد بگیرید.
  • امیدوارم، با این حال، نکات در این مقاله به شما یک نقطه شروع خوبی خواهد داد. چند عنصر عکاسی از ترکیب بسیار مهم تر است.
    این قدرت را دارد که عکس های شما را از جمعیت واقعی بیرون بکشند.

اگر سؤال، نظر یا بازخورد دارید، لطفا آنها را در بخش نظرات  ارسال کنید.

 

فصل 7:اندازه گیری

پست های مرتبط

نظر دهید