عکاسی در سفر- گام به گام با عکاسی هنری در سفر

عکاسی در سفر

ما برای شما از تجربیات هنری عکاسی درسفر یک عکاس که سفر های متعددی داشته است گرفته  و تجربیات مختلف عکاسی در سفر کسب کرده است .
هیچ نظریه پیچیده ای در اینجا نیست، فقط یک رویکرد عملی که استفاده شده است.
من امیدوارم که برای برخی از خوانندگان مفید باشد که در مرحله اول مهارت های خود را توسعه می دهند. نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.

1. داستانی واضح و ساده را بگوید
یک عکس خوب، در یک نگاه، در عرض چند ثانیه، پیام بصری را باید بلافاصله به بینندگان روشن کند.
برای رسیدن به این هدف، داستان باید روشن یا قابل فهم باشد.
یک عکس، بر خلاف یک کتاب، یک ضربه محکم و ناگهانی یک لحظه در زمان است.
بنابراین قادر به ارائه بیش از حد اطلاعات نیست. بنابراین ما باید داستان ها را ساده نگه داریم.

در اینجا یک داستان ساده داریم. بانوی پیر، مراسم صبحگاه خود را در رودخانه گنگ انجام می دهد.
زبان بدن و غلظت آن، ستون آب ایجاد شده، موجهای گرد و غبار در اطراف او،
نور صبحگاهی در گوشه بالا سمت چپ، به یک صحنه آرام و معنوی ترکیب شده است.
هیچ چیز دیگری در صحنه وجود ندارد که نیاز به ارتباط با او داشته باشد.
بنابراین نمی تواند یک داستان ساده تر باشد. این یک نمونه از یک صحنه ساده و یک داستان ساده است.

عکاسی در سفر ساده و هنری

Varanasi, India

حالا، یک داستان ساده با یک صحنه ی ساده اشتباه نکنید.
داستان ساده لزوما یک عکس با عناصر کمی نیست.
به عنوان مثال، در اینجا یک عکس از یک خیابان در داکا است.
باران بود، ترافیک در هرج و مرج مطلق بود، کابل های برق در سراسر مکان بسیار شبیه به cobweb  تارهای عنکبوت بود.

اما STORY  داستان ساده است. عناصر در عکس به طور مثبت به ایجاد تصویر قوی کمک می کند.
هیچ عنصر در صحنه وجود ندارد که از داستان دور شود یا باعث سردرگمی شود.
این یک داستان ساده است، که به راحتی قابل فهم است.

Dhaka, Bangladesh

Dhaka, Bangladesh

حالا اجازه دهید نگاهی به عکس زیر بنازیم.
چیزی کاملا وجود داشت: قایق ماهیگیری، یک درخت جالب، چند اردک با دروازه بان، دو ماهیگیر با یک شبکه ماهیگیری.
مشکل اصلی این عکس نبودن یک نقطه تمرکز اصلی یا موضوع اصلی بود.
افراد در صحنه از یکدیگر دور می شوند. داستان پیچیده و ناقص است.

Mandalay, Myanmar

Mandalay, Myanmar

بنابراین خوب است که داستان را ساده و روشن کنیم.
محتوای خوب و ترکیب خوب کلید به یک داستان ساده و روشن است.
ما در هر بخش به زیر نگاه خواهیم کرد.

2. موارد / عناصر خوب داشته باشید

در زیر، ما یک ماهیگیر در Yangshuo داریم.
موضوع جالب بود، برخی از کوه ها در پشت وجود داشت که محل سکونت آنها را نشان می داد.
عناصر دیگر مانند لامپ نفت، میگوهای دریایی و شبکه ماهیگیری همگی با هم کار کردند تا یک عکس خوب و غنی داشته باشند.
در این مورد یک داستان خوب وجود دارد و به وضوح ارائه شده است، از این رو یک عکس خوب است.

مناظر:

یانگشو، چین

یانگشو، چین

ما می توانیم یک عکس کاملا متشکل داشته باشیم. 
اما اگر کمبود مطالب وجود داشته باشد، داستان ممکن است جذاب نباشد.
از سوی دیگر، ما می توانیم در ساختار اشتباه کنیم و اگر محتوایی خوب باشد، با یک عکس مناسب برخورد کنیم.
به عنوان مثال، در عکس زیر، ترکیب کامل نیست. در سمت راست کامیون، مردی از خیابان عبور کرد.
اما در این مورد، این امر عکس زیادی را تحت تاثیر قرار نمی دهد، زیرا کامیون همراه با مرد بالای صفحه، تصویری غالب در عکس بوده.
این عکس استبنا براین ابتدا محتوای خوب است و سپس ترکیب خوب، روشنایی خوب و غیره دنبال می شود.

داکا، بنگلادش

داکا، بنگلادش

محتوای یک عکس می تواند چشم انداز زیبا، صحنه های خنده دار، چیزهای زیبا، اشیاء استاتیک، یک پرتره و غیره باشد.
بهترین راه برای دریافت مطالب خوب، برای سفر به مکان های جالب، که در آن ها موضوعات داغی در جریان است.
که اغلب آنها نیز در خیابان ها، بازار ها، اساسا در همه جا یافت می شوند.
در اینجا چند نمونه از انواع مختلف محتوا وجود دارد:

بابان، میانمار

بابان، میانمار

صحنه خیابانی:

مکنس، مراکش

مکنس، مراکش

یک رویداد:

داکا، بنگلادش

داکا، بنگلادش

مراسم روزانه:

لئونگ پرابنگ، لائوس

لئونگ پرابنگ، لائوس

یک پرتره:

بازار ككس، بنگلادش

بازار ككس، بنگلادش

چیزی خنده دار:

توکیو ژاپن

توکیو ژاپن

اکنون تصور کنید که ما به یک صحنه می آیم و ما یک دیدگاه که داستان ما باید شبیه چی باشد روبرو میشویم، اما مطالب فقط در صحنه کامل است.
حال باید چه کنیم؟ ما می توانیم سعی کنیم داستان را کامل کنیم.

به عنوان مثال، در عکس زیر، گربه برخی از نور خورشید را در کوچه بدست آورده بود، بهتر خواهد بود اگر یک مسافر عبور کند.
بنابراین من صبر کردم و دوربینم را در موقعیت  مناسب قرار دادم.
سپس آن اتفاق افتاد، یک خانم راه می رفت، و به من خوش شانس، او در سایه راه نمی رفت، و سایه او با خودش ترکیب شده بود
بنابراین در مورد من “داستان” را “ساختم” .

شوچن، مراکش

شوچن، مراکش

ما باید مراقب باشیم و پایدار باشیم،
گاهی اوقات طول می کشد تا همه چیز اتفاق بیافتد، و گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد.
اما با کسب تجربه بیشتر، ما تصمیم می گیریم تا منتظر بمانیم یا حرکت کنیم.

با داشتن مطالب خوب، کار نیمه  انجام شده است، ما باید عناصر را در مکان های مناسب قرار دهیم تا تمرکز، تعادل، وضوح تصویر را به وجود آوریم.

بیایید در مورد ترکیب بحث کنیم.

3. ترکیب را دست کم نگیرید

قوانین سختگیرانه ای در ترکیب وجود ندارد.
با این حال، به طور کلی، باید یک موضوع اصلی (ها)، یک شکل مرکزی یا نقطه تمرکز باشد که چشم مخاطبان را  بتواند بلافاصله مترکز کند،
قبل از اینکه به بیت بعدی در عکس حرکت کنند. سپس عناصر یا اطلاعات محیطی وجود دارد که از تصویر پشتیبانی می کنند.
در طول فرآیند ترکیب، سعی کنید تا حد ممکن عناصر را اضافه کنید که به داستان اضافه می شوند
و عناصری را که مرتبط نیست و یا باعث سردرگمی به داستان می شوند را حذف کنید.

در عکس بعدی که در بنگلادش گرفته شده است، موضوع اصلی اولین قایق ما بود که نزدیک به دوربین بود.
این جایی است که چشم بینندگان برای اولین بار روی آن تمرکز می کند.
بعد، ما یک قایق دورتر داشتیم که در اینجا نقش حمایتی ایفا می کرد.
بعد، ما یک مرد آنجا داشتیم که نشان داد که اندازه قایق، و اضافه کردن برخی از لمس انسان به عکس است.
اگر قایق ها در همان فاصله قرار دارند، یعنی همان اندازه، پس از آن کار به مراتب بهتر است،
زیرا چشم باید انتخاب کند که کدام یک برای نگاه اول باشد. در این مورد، جریان سریع و شیرین است.

بازار ككس، بنگلادش

بازار ككس، بنگلادش

ترکیب با تغییر ثابت (1) فاصله کانونی لنز زوم و (2) موقعیت دوربین – به جلو و عقب، چپ و راست، بالا و پایین انجام شد.
تا زمانی که تعادل درست به دست نیامد زمان کمی برای به دام انداختن وجود داشت، وقتی لنگر افتاد، مرد به خانه برگشت.
به همین دلیل من همیشه ترجیح می دهم با لنزهای زوم کار کنم.

صحنه بعدی یک میدان خشک کردن پارچه در آگرا نزدیک یک رودخانه بود.
پارچه ای که مرد نگه داشته بود، و روشن بود و بلافاصله به نقطه تمرکز تبدیل شد.
سپس مرد پشتی نقش حمایتی ایفا کرد.

آگرا، هند

آگرا، هند

در اینجا یک عکس از برخی از کارگران زن که در محل ساخت و ساز در راجستان مشغول به کار هستند گرفته شده است.
خانمی که در مرکزاست نگاه جذاب تری داشت و روسری سرش متفاوت از دو خانم دیگر بود،
بنابراین او موضوع اصلی انتخاب شد.
اما در مقایسه با دو نفر دیگر، اگر همه آنها در معرض دوربین قرار داشتند، کوچکتر از آن بود که تمرکز بیشتری روی دختر داشته باشد.
بنابراین منتظر بودم تا دو نفر دیگر دور شوند فرصت های از دست رفته بود، اما من بالاخره این عکس را گرفتم.
در این مورد، خانم در مرکز شخصیت اصلی است، و دو نفر دیگر از این داستان حمایت می کنند.

راجستان، هند

راجستان، هند

بعد، یک صحنه خیابانی در جیسلمر. در این مورد، به دلیل چشم انداز ایجاد شده توسط لنز، تمام این سه کاراکتر به نظر ما شباهت داشت.
چشمان ما برای تمرکز شکار نیست. هر شخصیت دارای داستان کوچک خود است و مهم نیست که کدام یک چشمان اول را تمرکز می کند،
چشم ها به هر کدام نگاه می کنند، داستان را یاد می گیرند و به سمت بعدی حرکت می کنند.

جیسالمر، هند

جیسالمر، هند

در اینجا یک صحنه مشابه در بنگلادش است:

داکا، بنگلادش

داکا، بنگلادش

این دو عکس به ترتیب در فاصله کانونی متوسط ​​قرار داشتند تا یک دید کلی نسبتا تخت داشته باشند.
سپس تمام کاراکترها در اندازه و چشم انداز برابر هستند، که برای رسیدن به یک نتیجه خوب مهم است.
اگر در زاویه ی بزرگ، 24 میلیمتر به عنوان مثال، آنها کار نخواهند کرد.

چند کلمه در “Zoom vs. Prime”:

هنگام نوشتن، اولین چیزی که باید انجام دهیم این است که تصمیم بگیریم که دیدگاه ما مناسب برای صحنه باشد.

  1. با استفاده از زوایای زیاد، افراد در پس زمینه به نظر می رسد نسبت به افراد در پیش زمینه کوچکتر باشد.
    همه سوژه ها در یک منظره V-shaped معکوس کشیده می شوند.
  2. با استفاده از telephotos، افراد در پس زمینه فشرده می شوند و درجلوی افراد  دیگرقرار می گیرند.
    فکر می کنم غروب آفتاب، که در آن خورشید در پشت فیل ها بزرگ است.

پس از این تصمیم، ما فاصله کانونی متناظر را انتخاب می کنیم.
اگر ما می خواهیم کنترل خوبی بر ترکیب داشته باشیم، مناسب نیست که فقط یک لنز اصلی استفاده کنیم و به سادگی با پاهایمان زوم کنیم.
زوم با پاهای همانند فاصله کانونی فاصله نیست.
یک لنز فوکوس ثابت دارای دید ثابت است، بنابراین ما نمی توانیم اندازه و فاصله درک شده بین سوژه ها در پس زمینه و پیش زمینه را کنترل کنیم.
کنترل چشم انداز یکی از جنبه های مهم در ترکیب است.

ما می توانیم از مجموعه ای از لنزهای اول، 24mm، 35mm، 50mm، 70mm برای جایگزینی لنز زوم 24-70mm استفاده کنیم،
اما این بسیار ناکارآمد است، مگر اینکه ما هر لنز اولیه بر روی یک دوربین اختصاصی نصب کنیم.
به همین دلیل است که من همیشه ترجیح می دهم با لنزهای زوم کار کنم تا لنزهای اول،
زیرا لنزهای زوم اجازه می دهند که منظره و ترکیب را به طور مداوم تغییر دهند و سریعا شات بگیرند.

من  مبتدیان را به استفاده از لنزهای اولیه تشویق میکنم
برای مثال، مجموعه ای از لنز F2.0 28mm و یک لنز 50mm F2.0 را شامل می شود.
از آنجا که پس از آن آسان تر می شود احساس خوبی از اندازه اندازه دیافراگم در عمق میدان تاثیر می گذارد
و اینکه چگونه فاصله کانونی از دیدگاه تاثیر می گذارد.
با یک لنز زوم، به جای موقعیت جغرافیایی، به جای زوم کردن، تنبل می شود.

  • قبل از رفتن به بخش بعدی، باید به این نکته توجه کرد که ذهن ما به اعداد واکش خوبی نشان میدهد،
    به عنوان مثال، ما به راحتی با 1،2،3،5، اما نه 4 کاراکتر در یک صحنه .

جیسالمر، هند

جیسالمر، هند

بالا یک صحنه در جیسلمر است. سه شتر برای این صحنه عالی کار کرد، اما قطعا نه چهار!
دو شتر هم کار می کنند، نه سه تا، بلکه بهتر از چهار.
توجه داشته باشید که تعداد سواران در بالای هر شتر متفاوت است، و این با ذهن ما کار می کند.

تصور کنید که شتر دوم دارای دو سوار در بالای آن است، درست مثل شتر سوم، و این کمتر موثر است،
زیرا پس از آن شتر سوم خواهد بود، اولین شتر با شتر دوم و سوم را ترک می کند.
همچنین توجه داشته باشید که اگر نخستین شتر دو برادر را حمل کند، شتر دوم و سوم شتر بدون سوار، سپس صحنه می تواند سنگین جلو باشد.

4. روشنایی، روشنایی، روشنایی!

به طور کلی، نور بدترین حالت زمانی است که منبع نور باعث می شود که موضوع به پس زمینه متصل شود.
من اغلب به سمت روشن یا عقب روشن می شوم، به طوری که افراد اصلی از پس زمینه پاپ خارج می شوند تا عمق بیشتری در صحنه بگذارند.
اما قطعا استثنا وجود دارد.

در اینجا یک صحنه روشن است:

ماندالای، میانمار

ماندالای، میانمار

در اینجا یک صحنه با نور کم است:

بالی، اندونزی

بالی، اندونزی

اما این به معنای آن نیست که برای هرگونه هزینه ای از نور خسته کننده استفاده نکنیم.
ما باید بدانیم چه نور میتواند به عکس هایمان برسد و از آن استفاده کند.

در اینجا یک عکس با یک تصویر انتزاعی است که در شرایط روشن و خاموش و مسطح گرفته شده است:

فس، مراکش

فس، مراکش

با داشتن محتوی خوب، ترکیب خوب، روشنایی خوب، یک عکس را می توان با افزودن برخی از درام، احساسات و زندگی، به سطح بعدی برد.

5. اضافه کردن زندگی، احساسات و درام به عکس های ما

عکاسی می تواند به معنای خاصی مربوط به آشپزی باشد.
محتوای یک عکس مانند گوشت در گلدان است. ترکیب ما پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی در نسبت مناسب است.
این بخش زیر درباره نمک، فلفل و سس مخفی ماست.
نکته مهم در اینجا این است که قبل از اینکه بتوانیم طبخ کنیم، باید قبل از اینکه ظرف نهایی باید طعم داشته باشیم باید داشته باشیم.
این عمل متعادل کننده ترکیب، موقعیت، نورپردازی و غیره است.

5.1 باران، مه، گرد و غبار، ابر

“هنگامی که طوفان می آید، برای دوربین خود اجرا شود”. پس زمینه های بارانی، غلیظ و گرد و خاکی می توانند برای عکس های دراماتیک مناسب باشند.
در اینجا چند نمونه عکس وجود دارد.

باران:

U-Bein Bridge در باران، میانمار

U-Bein Bridge در باران، میانمار

غبار:

Song Zan Lin معبد در مه، چین

Song Zan Lin معبد در مه، چین

گرد و خاک:

بابان، میانمار

بابان، میانمار

ابر:

ابر شبانه بیش از قلعه Mehrangarh، هند

ابر شبانه بیش از قلعه Mehrangarh، هند

5.2 رشته ها و سانستارز

اشعه:

راجستان، هند

راجستان، هند

خورشید ستاره:

کونمینگ، چین

کونمینگ، چین

جنبش، تنش، تعلیق،آشفتگی

در تصویر زیر، قسمت پایینی پارچه در سمت چپ توسط حرکت راهبان برداشته شد.
پارچه، که توسط نور خورشید در پیش زمینه روشن شد، توسط جنبش به ارمغان آورد.بدون این جنبش، این عکس، چیز دیگری است.

ماندالای، میانمار

ماندالای، میانمارماندالای، میانمار

در اینجا ما یک مثال دیگر از نحوه حرکت زندگی به یک عکس داریم. دوباره با لنز زوم، من توانستم به سرعت واکنش نشان دهم تا شات را بگیرم.

واراناسی، هند

واراناسی، هند

در اینجا چند مثال دیگر وجود دارد:

موین، ویتنام

موین، ویتنام

Padang، اندونزی

Padang، اندونزی

زمان بندی در این نوع عکس ها بسیار مهم است. ما ممکن است شیوه قدیمی مدرسه را اتخاذ کنیم، هدف آن یک شات است.
یا با استفاده از دوربین های جدید بدون آینه جدید که به میزان 7 تا 11 فریم در ثانیه امکان می دهد،ما می توانیم از حالت عکسبرداری مستمر استفاده کنیم تا مطمئن شویم هیچ چیز از دست رفته نیست.
به این معناست که اگر ما زمان زیادی را صرف حذف عکس های ناخواسته نکنیم.یک راه خوب برای جلوگیری از تماشای خوابیدن در نگاه کردن به عکس های ما این است که آنها را تحریک کنند،
با پنهان کردن بخشی از موضوع که بینندگان می توانند تصور کنند.
در این عکس، یک سوم گربه به عمد از بین رفته است،
زیرا یک گربه کاملا از کاکتوس دور می شود. با پنهان کردن سر گربه، تعادل درستی وجود دارد و برای بیننده ها جذاب هستند. عکس جالب تر می شود

میکونوس، یونان

میکونوس، یونان

این عکس دیگری است که در هند گرفته شده است.
باز هم، بخشي از مرد، از بين رفت. اما هنوز هم می دانیم که چه اتفاقی می افتد 🙂

جیپور، هند

جیپور، هند

6. نتیجه گیری

ما می توانیم به عنوان فرصت برای انجام هنر خلاقانه سفر کنیم.
ممکن است ما از کتابهای فراوانی یاد گرفته ایم، اما مهم این است که آنچه را که یاد گرفته اید را تمرین کنید
و پیوسته در آنچه که انجام می دهید، خوب باشد. هنگامی که چشم انداز خود را ایجاد می کنید
و زمانی که دکمه شاتر را فشار داده اید، جزئیات بیشتری را در نظر بگیرید.

در این مقاله ما سعی کردیم تجربیات خود را به نحو درست در اختیار شما قرار دهیم اگر شما هم انتقاد پیشنهاد و یا تجربه های بهتر و بیشتری دارید در بخش نظرات برای ما ارسال نمایید

میتوانید به مقالات دیگر ما نگاهی بیندازید

بخش بعدی

ساخت یک عکس: روند تجسم

پست های مرتبط

2 دیدگاه

نظر دهید