عکاسی پیشرفته

15 نکته ترکیبی برای بهبود عکاسی شما

15 نکات ترکیب برای بهبود عکاسی شما

مقاله زیر شامل فهرستی از نکات ترکیب مهم است که به شما کمک می کند تا عکس های قوی تر را انتخاب کنید.
بدون شک می توان گفت که ترکیب یک تصمیم خلاق بسیار شخصی است، بنابراین هیچ چیز و هیچ چیز واقعا جهانی در وجود ندارد.
با این وجود، تکنیک های خاصی وجود دارد که می توانید برای بهبود عکس های خود از شکل دادن یک دید به پالایش ترکیب اولیه خود در زمینه استفاده کنید.
هدف این است که پیام نهایی تصویر خود را به عنوان روشن و موثر که ممکن است.

1. چشم انداز در ذهن داشته باشید

اولین گام در ساخت یک عکس موفق و یا بهبود عکاسی ، داشتن یک طرح – یک دید – یک ایده است.
درتصویر ذهنتان، تصویری را که میخواهید ضبط کنید را ببینید و سپس همه چیز را به واقعیت تبدیل کنید. این تجسم نامیده می شود.

این مهارت آسان برای یادگیری نیست. شما باید با دوربین خود، توانایی های پس از پردازش و ویژگی های چاپ / خروجی خود آشنا باشید،
زیرا طبیعت دوم تصویر تصویر نهایی در سر شما است قبل از اینکه حتی آن را ضبط کنید. این تمرین بسیار طول می کشد.

اما مهارت های تجسم خوب ارزش آن را دارد. در این زمینه دقیقا می دانید چه چیزی می توانید و نمی توانید انجام دهید تا عکس را بعد از پردازش بهبود دهید.
پیش از آن که عناصر تصویر شما را بعدا تحریک کنند، پیشی خواهید دید – و چگونگی برخورد با آنها در بهترین حالت ممکن در این زمینه.

شما در مورد بهترین نسخه ممکن از یک عکس فکر می کنید،و پس از انجام هر کاری که می توانید آن را به واقعیت تبدیل کنید.
هر تصمیمی که در زمینه می گیرید باید در خدمت چشم انداز شما باشد.

برج ایفل

نیکون D7000 + 24mm f / 1.4 @ 24mm، ISO 800، 1/30، f / 1.4

2. تصمیمات آگاهانه بگیرید

شما هر زمان تصمیم گرفتید که عکس بگیرید بسیاری از آنها به صورت اتوماتیک یا واضح هستند و گاهی اوقات مهم هستند
(مثلا تصمیم به تغییر کارت حافظه خود).
اما بعضی از تصمیمات هر عکس را تحت تاثیر قرار می دهند و منجر به بهبود آن میشود، حتی اگر در اغلب موارد پشت صحنه ها لغزش کنند.

در حالت ایده آل، می خواهید تصمیمات ناخودآگاه زیادی را به سطح ممکن برسانید.
هر انتخابی در عکاسی فرصتی است تا عکس را در جهت دید خود نزدیکتر کنید.
این فقط در مورد ترکیب یا خلاقیت نیست تصمیمات فنی شما نیز تاثیر زیادی بر روی عکس های شما و خلق و خوی آنها دارد.
من علاقه مند به گفتن است که هر انتخاب فنی واقعا یک انتخاب خلاقانه در پنهان است – زیرا این است.

مهم این است که اجازه دهیم این تصمیمات توسط Autopilot انجام شود.
هنگامی که یک مجموعه خاص از تنظیمات دوربین را انتخاب می کنید، می دانید که چرا این کار را انجام می دهید.
فقط از فاصله کانونی استفاده نکنید زیرا این چیزی است که برای آخرین عکس دارید.
در عوض، صحنه را در مقابلتان ارزیابی کنید و عمدا انتخاب کنید که فاصله کانونی چشم شما را بهترین دید را دارد. و به همین ترتیب، برای هر تصمیم شما را.

وادی روم پرتره

NIKON Z 7 + NIKKOR Z 24-70mm f / 4 S @ 24mm، ISO 3200، 1/13، f / 4.0

3. آن را ساده نگه دارید

چشم انداز شما برای یک عکس راه دیگری برای گفتن پیام مورد نظر شما است .
کدام احساسات را می خواهید به بیننده منتقل کنید؟
کدامیک از خلق ها یا ایده هایی که می خواهید عکس خود را بیان کنید؟
این جایی است که سادگی نقشی حیاتی دارد.

هنگامی که تصمیمات آگاهانه برای دیدار با دیدگاه خود دارید،
به یاد داشته باشید که پیام های عاطفی به دل نمیشینند تا زمانی که  درکشان سخت نباشد.
ایده های خود را ساده تر کنید تا ماهیت آن باشد هر چیز اضافه را حذف کنید تا آنچه را که می خواهید بگویید.

سادگی ممکن است بزرگترین “ترفند” برای بهبود ترکیبات شما باشد. قبل از گرفتن یک عکس
– اما بعد از آن شما می دانید آنچه شما می خواهید بگویید –
برای هر حواس پرتی در قاب که به پیام شما آسیب می زند. آنها را در ترکیب خود پاک کنید یا آنها را تا آنجا که ممکن است به حداقل برسانید.

مگر اینکه شما عکاسی استودیویی را در جایی که کنترل کامل دارید انجام دهید،
برخی از معایب تقریبا همیشه در تصویر ظاهر می شود.
اما هرچه زودتر آنها را در این زمینه تشخیص دهید، کمتر از یک مشکل در عکس نهایی وجود دارد.

من اخیرا عکسبرداری از تشکیلات نمک در دریای مرده در اطراف غروب خورشید بود.
این یک مکان زیبا بود، اما شبه جزیره تاریک در سمت چپ قاب، ترکیب ساختار را پیچیده کرد.
بنابراین، به محض روشن شدن نور، دوربین من بسته شد و به نوک شبه جزیره رفت (به این ترتیب آن را از ترکیب خارج کرد).
من احتمالا تصویر دلخواه من از کل سفر را از آن نقطه گرفتم.

سادگی در ترکیب

NIKON Z 7 + NIKKOR Z 24-70mm f / 4 S @ 39mm، ISO 64، 4 ثانیه، f / 11.0

اگر چه موقعيت خوبی فراهم بود، شبه جزيره از پيام مبهم و صلح آميزي که من مي خواستم عکس من را تحويل دهم، پراکنده شد.
به خاطر سادگی، من نیاز به تغییر مکان داشتم.

4. ببینید که چگونه نور تغییر میکند

همانطور که قبل میدانید نور و رنگ دو مورد مهم برای تعیین حالت عکس است.
نور آبی با کنتراست بسیار متفاوت از نارنجی استیل در غروب آفتاب است.
با این حال هر دو آنها می توانند ظرف سی دقیقه از یکدیگر رخ دهند.
به همین دلیل مهم است که نور در حال تغییر را در یک صحنه تماشا کنید و بهبود آن را تشخیص دهید.

فقط “هر دو” را انتخاب نکنید و عکس تمام صحنه را همان صحنه کنید.
شاید نور در غروب آفتاب مناسب برای عکاسی حیات وحش است، اما به تدریج به جای کار بهتر به یک چشم انداز تبدیل می شود.
در هر حال، با تماشای خلق و خوی نور، شما می توانید چند نگهدارنده در یک عکس به جای فقط یک استفاده کنید.

من اخیرا عکس های طلوع خورشید را از یک چشم انداز شگفت انگیز گرفته ام و چشم انداز واضح برای عکاسی با یک جهت خاص روبه رو بوده است.
من می توانستم یک عکس خوب تهیه کنم،
دوربین خود را در یک زمان به موقع تنظیم کردم، و بعد آن را با بهترین نور انتخاب کردم.
و در حالی که داشت به پایان میرسید من در ان لحظه با چاهار تا عکس خوب غروب خورشید را به پایان رساندم.
این اتفاق افتاد چون من نور در حال تغییر را تماشا کردم و در صبح به موضوعات مختلف متمرکز شدم.

تغییر نور 2

نیکون D800E + نیکون AF-S NIKKOR 70-200mm F / 4G ED VR @ 102mm، ISO 100، 1/30، F / 7.1

تغییر نور 3

نیکون D800E + 70-200mm f / 4 160mm، ISO 100، 1/15، f / 7.1

تغییر نور 4

NIKON D800E + 70-200mm f / 4 135mm، ISO 100، 1/125، f / 8.0

5. تعادل در ترکیب

یکی از تصمیم های زیادی که شما باید آگاهانه انجام دهید این است که آیا در ترکیب خود ایجاد تعادل یا عدم تعادل باشد.
به عبارت دیگر – عکس به سمت چپ یا راست و ایجاد احساس تنش؟
آیا وزن آن در هر دو طرف برابر خواهد بود، ظاهرا ایستا و هماهنگ تر است؟

  • تعادل در مورد ارزیابی وزن بصری صحنه خود است و به سادگی می دانیم که آیا بیشتر در سمت چپ یا راست وجود دارد.
    من به طور کلی می خواهم چشم انداز من تا حد امکان متعادل باشد،
    بدون هیچ حس واقعی این که آنها “تکیه” به یک جهت یا دیگری.
    با این حال، من بعضی از عکاسان مستند دیده ام
    و حتی عکاسان طبیعت نیز برای بی ثباتی قوی تلاش می کنند تا عکسی را بیشتر بر روی لبه ببینند.

برای من، این اولین عنصر ترکیب است که شما باید برای هر عکس یاد بگیرید و فکر کنید،
در حالی که انتخاب می کنید که برای یک تصویر مشخص شده تعادل یا عدم تعادل داشته باشید.
به عقیده من، عکاسانی که در تعادل و سادگی کار می کنند، اصول ترکیب را درک می کنند،و برای بهبود آن تلاش کنید
زیرا می دانند چه چیزی هماهنگ  (تعادل) است، آنچه به نظر می رسد (عدم تعادل) و چگونگی رسیدن به آن (ساده کردن فریم).
مقاله ای با جزئیات بیشتر در مورد این موضوع را نیز بخوانید .

6. توجه به لبه

لبه های یک عکس به اندازه مرکز مهم هستند.
در بعضی موارد، آنها اهمیت بیشتری دارند؛
حواس پرتی کوچک در نزدیکی لبه فریم شما یک اثر بسیار بیشتر از حواس پرتی در نزدیکی مرکز دارد.
دلیلی وجود دارد که vignetting – تاریک کردن لبه ها و گوشه های یک عکس – بسیار محبوب است،
زیرا عملا بقیه فریم را بدون در نظر گرفتن غیر طبیعی به تصویر می کشد (تا زمانی که از آن استفاده نکنید).

این نباید بگوید که عکس شما همیشه باید در گوشه های تاریک و خالی باشد.
این همیشه امکان پذیر نیست

موارد خود را دور از لبه های دور نگه دارید مگر اینکه هدف شما ایجاد یک ترکیب غیر معمول باشد.
سعی کنید مرزهای یک عکس را با روش دقیق و متفکرانه قطع کنید.
و در پردازش پس از برداشت، تاریک کردن، خنثی کردن،
و یا رد حواس پرتی در امتداد لبه ترکیب اگر آنها به طور قابل توجهی به تصویر شما آسیب برساند.

7. از کنتراست و کنتراست رنگ استفاده کنید

یکی دیگر از دوگانگی های عاطفی مهم در ترکیب – در کنار همان تعادل و عدم تعادل – در مقایسه با کنتراست کم است.

عکس با کنتراست بالا چشم را جذب می کند و احساس قدرت و قدرت را به همراه می آورد.
از سوی دیگر، تصاویر ضعیف کنترلی ظریفتر و ضعیفتر هستند، اما کیفیت آنها را نیز با کیفیتی بهبود می بخشد.
هیچ نوع عکس بهتر از دیگری نیست، اما هر دو پیام های مختلفی را ارسال می کنند،
بنابراین تصمیم گیری در مورد دید شما برای تصویر مهم است.

ما دو مقاله ای مفصل تر در مورد کنتراست نوشته ایم، اما بزرگترین شیوای آن این است که کنتراست چندگانه وجود دارد.
اگرچه تصویر با کنتراست بالا دارای نکات روشن و سایه های عمیق است،
شما می توانید چشم را فقط به شدت از طریق کنتراست رنگ جذب کنید –
دو رنگ متضاد در کنار یکدیگر قرار دهید. احساسات مشابهی نیز اعمال می شود.

بنابراین، در زمینه، به دنبال صحنه ها و نور با کنتراست که برای پیام احساسی شما مناسب است.
و در تولید پس از اضافه کردن یا کاهش کنتراست (به صورت محلی یا جهانی) برای تشدید احساسات عکس خود.

درختان زرد آسپ

NIKON Z 7 + NIKKOR Z 24-70mm f / 4 S @ 56mm، ISO 64، 1/10، f / 6.3

8. بدانید چشم ها به کجا کشیده میشوند

کنتراست بالا تنها ویژگی یک عکس نیست که چشم بیننده را ترسیم می کند.
ما به چیزی که توجه ما را در دنیای واقعی جلب می کنیم، جلب توجه می کنیم:
اشیای درخشان، رنگ های زنده، چهره های مردم، شکل های جالب، اشیای غیر معمول، بافت قوی، الگوهای جالب و غیره.

این اطلاعات بسیار مفید است که می دانید که شما یک عکس می نویسید.
از یک طرف، آن را با تعادل کمک می کند –
شما می توانید موضوع اصلی خود را به سادگی با یک جسم روشن در طرف دیگر عکس تعادل کنید،
از آنجا که هر دو ممکن است سطح مشابهی از وزن بصری داشته باشند.
اما فراتر از آن، اگر می دانید چطور چشم بیننده را جلب کنید،
می توانید یک عکس را به منظور تکمیل عناصر مهم و کم کردن مواردی که به پیام شما آسیب می رسانند، پردازش کنید.
این جایی است که نسخه های کلاسیک ” گول زدن و رایت ” به بازی می آیند.

9. ترکیب ساختار را بدهد

هر عکس یک ساختار دارد – یک سازمان پشت صحنه.
این اساسا مسیری است که بیننده از راه عکس می گیرد،
گرچه البته غیرممکن است که پیش بینی دقیقا چگونگی چشمان یک نفر از طریق یک تصویر را ببیند.

همیشه جالب توجه است که شما می توانید بسیاری از عکس ها را به تعداد انگشت شماری از خطوط و اشکال را کاهش دهید،
با این حال هنوز بسیاری از خلق و خوی احساسی از تصویر اصلی را حفظ می کند.
این به این دلیل است که عواطف یک عکس اساسا با ساختار آن مرتبط است، شاید بیشتر از آنچه که ما آگاهانه آن را درک کنیم.

کویرخط ترسیمی از کویر

بنابراین، در این زمینه، کمی به ساختار عکس فکر می کنم.
عناصر ترکیب خود را ترتیب دهید به شرط اینکه اشکال انتزاعی بر روی بوم گذاشته شود، نه فقط موضوعات بلاغی.
و در پردازش پس از آن، ساختار عکس را از طریق تنظیمات محلی و محلی به صورت ضروری تقویت می کند.

اگر شما ایده ها و توصیه هایی برای عکاسان دیگر دارید، لطفا در نظرات زیر به اشتراک بگذارید و دیگر خوانندگان را کمک کنید!

 

10.  الگوها را تماشا کنید

الگوهای تکراری در یک عکس باعث می شود که ترکیب شما به طور متقابل و عمدی باشد،
همانطور که عکاس تصویری خاصی را برای یک دلیل گرفته است.
اما این تنها نوع الگوی عکاسی نیست. همانطور که مهم است –
شاید بیشتر – چرخه ای است که در دنیای واقعی اتفاق می افتد،
و خود را با منظم قابل ملاحظه ای تکرار می کند این بهبود بخش است.

چند سال پیش، زمانی که من از یک جزیره یخبندان در ایسلند گرفته بودم، یک قطب شمال قطب شمال در مقابل کوه یخی پرواز کرد.
من دوربین خود را برای عکاسی منظره تنظیم کرده ام، نه حیات وحش، بنابراین من این عکس را از دست دادم.
اما پانزده دقیقه بعد، آن را با همان نقطه پرواز کرد، و من شروع به فکر کردن به این کرد که در حلقه ها قرار دارد.
من تنظیمات دوربین خود را تغییر دادم و منتظر بودم
و به اندازه کافی مطمئن هستم که به نظر من همان پرنده یک بار سوم پرواز می کرد
و من عکس هایی را که در ذهن داشتم گرفتم.

صبر کنید برای الگوهای

نیکون D800E + 105mm f / 2.8 @ 105mm، ISO 800، 1/800، f / 2.8

بنابراین، برای الگوهای نگاه کنید – نه فقط تکرار تصویری که در یک عکس ظاهر می شود، بلکه الگوها و چرخه ها در طبیعت است.
شما اگر دارید عکاسی میکنید، شانس خوب است که یک صحنه مشابه در نهایت دوباره ظاهر شود.

11. سه پایه را به ترکیب خود اضافه کنید

ساده ترین راه برای برای بهبود کار استفاده از یک سه پایه این است که آن را در ارتفاع کامل تنظیم کنید،
سپس دوربین را ببندید و شروع به نوشتن کنید.
اما اگر این پیش فرض شما باشد، این روش می تواند کاملا مضر باشد.

از یک سو، چقدر فواید بهترین عکس ممکن است با یک سه پایه سطح چشم مطابقت داشته باشد؟
شاید برای برخی از تصاویر – مانند چشم انداز های دور و یا حیات وحش در آسمان – واقعا تفاوت نمی کند.
اما در بسیاری موارد دیگر، بهترین ترکیبات بسیار کمتری نسبت به زمین است.
این می تواند حیات وحش در سطح چشم با موضوع شما،
مناظر با پیش زمینه دراماتیک، عکاسی خیابانی برای گرفتن بازتاب در یک گودال و غیره باشد.

دوم، قبل از اینکه سه پایه خود را در یک نقطه مشخص تنظیم کنید، لازم است دلیل خوبی برای انتخاب وجود داشته باشید تا جای دیگری.
ترکیب باید قبل از اینکه دوربین شما بر روی سه پایه قرار گیرد خوب شروع شود.
در غیر این صورت، شما ممکن است خود را به یک قاب از راحتی به جای کیفیت.

بجای پیاده روی، ارتفاع مختلف را امتحان کنید، دوربین را شیب دهید،
لنزها را عوض کنید، ترکیب کنید – و فقط پس از آن سه پایه خود را به ترکیب خود متصل کنید.

12. حرکت را ادامه دهید

در کنار همان نکته پیشین، مهم این است که عکاسی یک ورزش تماشاگر نیست.
گاهی اوقات شما تقریبا باید با صحنه در مقابل شما مبارزه کنید تا بهترین ترکیب را از بین ببرید.
شما نیاز به حرکت در اطراف، راه رفتن یا قرار گرفتن در محل، سعی کنید زوایای مختلف و به ندرت باقی بمانید.

همانطور که صدای ایستادن را با سه پایه به عنوان خورشید تنظیم می کنم،
یک نوشیدنی گرم و لذت بردن از جو را دوست دارم، به ندرت اتفاق می افتد.
در عوض، من تمایل دارم  برای بهبود کارم مانند یک دیوانه به عنوان تغییرات نور، پریدن از یک نقطه به نقطه به دیگری تمایل دارم.
حتی در مواردی که مکان های مختلفی وجود ندارد، اول از همه،
من همیشه لنزها و ترکیبات را تغییر می دهم هر زمان که جرقه ای از الهام گرفته شود.

بعضی از موارد استثنا زمانی است که شما در طول یک سال در یک کوه
حیوانات و یا در گوشه ای از خیابان برای به دست آوردن لحظه ای کامل، و یا تنظیم دقیق صحنه استودیو میز tabletop.
در این موارد، ممکن است زیاد حرکت نکنید، اما شما قطعا هنوز در تلاش برای گرفتن عکس خوب هستید.

13. به موضوع خود اجازه نفس کشیدن دهید

هنگامی که شما یک عکس را می نویسید، اغلب برای بهبود به موضوع شما کمک می کند تا احساس فضای نفس را جابجا کند
– دیگران را خیلی نزدیک قرار ندهید، و به ویژه از موضوع اصلی که یکی از آن مهم نیست، عبور می کند.

به عنوان مثال، اگر شما از یک کوه در فواصل دور عکس بگیرید،
زمان را به حرکت در می آورید و ترکیب را تغییر می دهید تا این نقطه توسط یک درخت نزدیک در آن نباشد.
همانطور که میبینید، برای مثال، عکس گله پرندگان را میبینید.
شما نمی خواهید آنها را از یکدیگر متقابل و دچار حواس پرتی شوند.

فضای تنفسی به تنهایی به اندازه کافی برای تضمین یک ترکیب خوب نیست.
اما هنوز مهم است؛ سوژه های خود را فضایی که شایسته آن هستند، یا پیام شما می تواند از دست رفته و ناامید شود.

بالن با فضای تنفس

NIKON Z 7 + NIKKOR Z 24-70mm f / 4 S @ 70mm، ISO 200، 1/25، f / 7.1

14. ترکیب کردن احساس در عکس

بسیاری از نکات تاکنون در مورد موضوع احساسات، مانند تعادل، نور، رنگ و ساختار، توجه  جلب کرده اند.
همه این عناصر، در میان بسیاری دیگر، بخشی از روند تصمیم گیری شما برای هر تصویر است.
اگر شما می توانید آن را به طوری که تمام این عناصر کار در کنار هم ،
هر یک از کار در خدمت یک پیام عاطفی منحصر به فرد، عکس خود را در بسیاری از سطوح مختلف موفق خواهد بود.

این چیزی است که من به وسیله ادغام احساسات عکس ام اگر نور در یک عکس نرم و ملایم است،
اما موضوع شما متخلخل و خشن است، پیام احساسی تصویر نامشخص است.
اگر ترکیب شما پویا و ناپایدار است و ساختار عکس یک سری از خطوط ناهموار است،
آیا موضوع شما یک حالت مشابه را منتقل می کند؟ یا ترکیب شما این است که به طور تصادفی؟

هر تصمیمی که می گیرید، فرصتی برای پیام عاطفی عکس در جهت شما می باشد.
پر شده یا خالی روشن یا تاریک؛ کنتراست کم یا زیاد؛ تار و تیز – و غیره.
کلید این است که تصمیمات عمدی و عمدی اتخاذ شود.
انتخاب های بیشتر شما می توانید به صورت آگاهانه به جای اتفاق می افتد، بهتر است.

15. بهبود ترکیب بندی

آخرین، و در میان مهم ترین راهنمایی ها در این لیست، ترفیع ترکیب شما هنگام گرفتن عکس است.
با صحنه کار کنید نگاهی به برخی از عکس های نمونه و ببینید که چگونه آنها را نگاه کنید،
آنها را به صورت انتقادی تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نمی کند.
مقایسه پیام های عاطفی – بینایی – در سرت، در مقایسه با تصویر در پشت صفحه دوربین خود. چگونه آنها متفاوت هستند؟

سبک عکاسی هرکسی به خوبی با پردازش ترکیب مشابه کار نمی کند.
برخی افراد ترجیح می دهند که خود را به صورت تصادفی و تصمیم گیری های عاطفی بر روی آن قرار دهند.
این یک رویکرد عادلانه است، اگرچه حتی من اعتقاد دارم
که عکاسان از تصحیح این ایده در سر خود و هدف آنها در ذهن دارند.
ما همچنین مقاله ای طولانی درزمینه فرآیند پالایش داریم
اگر بخواهید نمونه های مشخصی از این که این کار در این زمینه کار می کند.

با این حال، در انتهای روز، حواس واقعی این است که همیشه برای بهبود وجود دارد.
نه فقط در یک عکس واحد – در ترکیب کلی و مهارت های تجسم خود را،
بیش از حد.هیچ کس خارج از آن “ترکیب” را حل نمی کند و سبک شخصی زیادی نیز وجود دارد،
بنابراین پیدا کردن نقطه پایانی در اینجا هدف واقعی نیست.
بزرگترین قطعه مشاوره ای که می توانم بدهم این است که فقط در طول مسیر عکس بگیرم.

اگر شما ایده ها و توصیه هایی برای عکاسان دیگر دارید، لطفا در نظرات زیر به اشتراک بگذارید و دیگر خوانندگان را کمک کنید!

پست های مرتبط

۱ دیدگاه

نظر دهید