شناخت نور

مطالعه در نور ، روشی و حالت

مطالعه در نور ، روشی و حالت

در ابتدا از مجموعه مقالات پیگیری به  «کیفیت نور» ، این مقاله را برای به اشتراک گذاشتن مجموعه ای از عکس ها ارسال کرده ام
که امیدواریم اثر متقابل نور، جهت، سایه ها ، و خلق و خوی در عکاسی چشم اندازداشته باشد.
همانگونه که پیشتر مورد بحث قرار گرفت، جهت گیری نور یک عامل قدرتمند
در تعریف کیفیت سایه ها، کنتراست، بافت ها و سه بعدی یک صحنه، و همچنین خلق و خوی و احساساتی است که عکس آن را منتقل می کند.
به ویژه، کیفیت نور یک طرفه ( به عنوان مثال، نورپردازی جانبی و نور پس زمینه) برای این منظور به خوبی در عکاسی چشم انداز به کار می رود.

نورپردازی یک طرفه در سراسر منظره، ایجاد سایه های طولانی، آشکار سازی بافت ها و به روز رسانی عمق  نیکون D800، نیکور 28-70mm f / 3.5 – 4.5 D

روشنایی سمت یک طرفه در سراسر منظره، ایجاد سایه های طولانی، آشکار سازی بافت ها و عمق عمیق  Mamiya 7II، 43mm f / 4.5 L، Fujichrome Velvia 50، Hoya HMC 81A

علاوه بر این، با نورپردازی هر دو جهت و غیر یکنواخت،
پوشش ابر غالب  می تواند به طور بالقوه یک عامل قدرتمند در اصلاح کیفیت نور باشد.
در عکاسی منظره، ابرها به اهداف دو منظور اهمیت می دهند.
واضح ترین این است که آنها می توانند به طور بالقوه یک عنصر ترکیب کاملی در صحنه نمایند.

Mamiya 7II، 150mm f / 4.5 L، Kodak T-Max 100، Hoya O (G) HMC (Wratten # 16)، Hoya HMC polarizer

Mamiya 7II، 80mm f / 4 L، Ilford Pan F Plus 50، Hoya Y (K2) HMC (Wratten # 8)، Hoya HMC polarizer

  • در مرحله دوم،
    ابرها می توانند زمینه های موثر در اصلاح کیفیت سایه ها، و در نتیجه، کنتراست، بافت و عمق صحنه باشند.
    همانطور که قبلا در کیفیت نور مورد بحث قرار گرفت، در حقیقت حتی نور خورشید ابرها را نشان می دهد
    یک ابر از پوشش ابر است که باعث می شود نور خورشید حادثه به روشن شدن صحنه از تمام زوایا،
    که در نتیجه سایه کمتر تعریف شده، کنتراست نسبتا پایین تر، و به طور بالقوه ظاهر صحرایی از چشم انداز.

در حقیقت، پوشش ابری از ابرهای غلیظ، به عنوان یک جعبه ی نرم “غول پیکر” عمل می کند
که سطح موثر ناشی از نور را افزایش می دهد، ایجاد یک منبع نور پراکنده که سایه را پر می کند و در نتیجه کنتراست کم می شود.

با توجه به تجسم عکاس برای عکس، این کیفیت نور ممکن است مطلوب نباشد.
در افراطی دیگر، در فقدان نسبی ابرها ( یعنی آسمان آبی روشن است) خورشید به عنوان منبع نور نقطه ای عمل می کند
که بسته به سایر عوامل (جهت نور، زمان روز، فصل سال، عرض جغرافیایی / طول جغرافیایی) به سایه ها و به طور بالقوه تعریف می شود
کنتراست بیش از حد که ممکن است یا ممکن است مطلوب نباشد.

  • با توجه به این ملاحظات، بیایید بررسی کنیم

که چگونه پوشش ابر و طبیعت بالقوه پویای آن می توانند کیفیت نور و حالت صحنه منظره را تغییر دهند.
مجموعه ای از چهار عکس زیر را در نظر بگیرید
که همه در یک روز یکشنبه در یک روز زمستانی در ایالات متحده با خورشید در یک زاویه نسبتا کم در آسمان ساخته شده اند.
نکات فنی :نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Rollei Ortho 25، Hoya HMC قطبی )

  • اول نور ،

جهت نور ، از کدام جهت، نور حادثه چشم انداز را روشن می کند؟
سایه هایی که در حال هدایت هستند چه هدفی هستند؟ عمود بر لنز؟ به سمت لنز؟ یا دور از لنز؟
در اینجا، یکی از ویژگی های مورد علاقه من نور را انتخاب کردم:
نور یک طرفه از طرف و کمی در پشت چشم انداز (زاویه مورب نسبت به لنز)،
که به خوبی برای آشکار سازی بافت ها، شکل و ابعاد به کار می رود.

  •  ثانیا نور ،

لطفا توجه داشته باشید پوشش ابر متراکم است.
من این سایت را در دو روز آخر هفته گذشته در همان زمان از آن بازدید کرده بودم.
در آن زمان کمبود پوشش ابر، نور منحصر به فردی بی نظیر را به وجود آورد
که برای آنچه که برای عکس من تجسم می کرد خیلی شدید و متضاد بود؛
سایه های کافی برای انتقال خلق و ابعادی که مورد نظر من نبود، وجود نداشت.

بنابراین، به عنوان یک عکاس چشم انداز مشخص انجام خواهد شد،
من صبورانه منتظر تغییر آب و هوا برای به دست آوردن پوشش ابر مطلوب و کیفیت نور است.
و منتظر بود … و منتظر بود … تا زمانی که مادر طبیعت چند روز بارانی را فراهم کرد.

در نظر من فروتنانه، زمانی که هوا بد می شود زمان در حال حاضر برای عکاس چشم انداز است.
من قصد دارم افکار بیشتری در مورد این کیفیت ویژه نور در یک مقاله اختصاصی به زودی داشته باشم،
اما یک طوفان در حال نزدیک شدن و / یا پاکسازی می تواند به طور بالقوه کیفیت خاصی از نور ایجاد کند
که می تواند عکاس چشم انداز را با وسیله ای پرطرفدار و الهام بخش برای گرفتن عکس لحظه ای این کیفیتی است
که شما نمیتوانید در کلمات به طور کامل توضیح دهید؛ شما فقط باید آنجا باشید تا آن را شاهد باشید و با آن عکس بگیرید.

برای این مجموعه خاص از عکس ها، منتظر بود تا جبهه طوفان روشن شود و پوشش ابر به آرامی بلند شود.
در نهایت من خوشبخت بودم که پوشش ابری داشته باشم که از لحاظ جسمی دینامیک بود

  • با شروع اولین عکس، می توانید متوجه شوید که پوشش ابری متراکم دارای جیب هایی است

که اجازه می دهد تا نور خورشید به چشم انداز بپردازد،
مجموعه ای زیبا از برجسته و سایه های متناوب ایجاد می کند که به زیبایی بافت های تپه های چمن را نشان می دهد
و شکل، ابعاد و خلق و خوی به صحنه همانطور که ابرها شروع به حرکت به سمت شرق و جیب های نور تغییر داد،
چشم انداز قبل از چشم انسان تکامل یافته بود: یک مجموعه جدید از سایه ها خود را اعلام کرد،
با ظاهر بافت های جدید، اشکال جدید و خلق و خوی متفاوت به عنوان ثانیه سپری شد.

 هر عکس در این مجموعه به دلیل نور و سایه متفاوت استمتفاوت هستند.

در اینجا نهفته است نقطه را به خانه این مقاله: واقعا است همه چیز در مورد نور .
عکس مورد علاقه شخصی من این سری سوم است،
اما این مسئله از طعم و مزه است و دوباره به فرآیند تجسم
و آنچه که عکاس در هنگام باز کردن شاتر احساس و دیدن می کند بسیار وابسته است.
این چیزی است که من در عکاسی منظره دوست دارم !

بعد، اجازه دهید مجموعه عکس های زیر را در شرایط مشابه ایجاد کنیم:

نور دو طرفه از طرف و عقب تحت پوشش سریع ابر در حال تغییر.
همانطور که از طریق این تصاویر حرکت می کنید، لطفا تغییر در کیفیت سایه ها، بافت ها و خلق و خوی را یادداشت کنید.
همان موضوع . . سه کیفیت متفاوت نور. . . سه عکس مختلف.
در نظر من فروتنانه، یکی از چالش های بزرگ عکاسی چشم انداز، گرفتن لحظه ای در هنگام تغییر نور است؛
با این حال این چالش همچنین یکی از جنبه های لذت بخش ترین آن را نشان می دهد.

در این سناریو، عکاس ممکن است یک ترکیب متفاوت را تصور کند،
احساسی و تفسیری دیگر را احساس کند،
و بنابراین با یک عکس کاملا متفاوت در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه، که من فکر می کنم یک تجربه زیبا است.
(نکات فنی: Nikon F6، Nikkor 70-200mm f / 4G ED VR، Rollei Ortho 25، B + W MRC UV filter )

 

بعد، من عکس منظره زیر را انتخاب کردم تا برای مشاهدات و اصول روشنایی که قبلا مورد بحث قرار گرفته است،
و همچنین به اشتراک گذاشتن برخی از بازتاب های شخصی من در طبیعت، تقویت شود.
تفاوت در اینجا این است که من یک موضوع را با سادگی و احساسات انتخاب کردم.

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Fujichrome Velvia 50، Hoya HMC 81C، Hoya HMC polarizer
  • یک هفته قبل از ساخت این عکس، من این صحنه را در زیر آسمان پر از ابرها پرتاب کرده ام.
    در آن زمان، صحنه پدیده هنری از لحاظ ساختار بود، اما نور بی وقفه بود:
    حتی، منتشر و بی نظیر از الگوهای برجسته و سایه.
    عاطفی، صحنه سرد، مسطح و بی حوصله بود.
    با این حال، تصور من توسط درخت به ظاهر مرده در پیش زمینه با تپه های تپه و مه / مه بود.

همانطور که در صحنه مورد بررسی قرار گرفتم، احساس کردم که اگر نور باید پر جنب و جوش و الهام بخش باشد،
شاید درخت و خلق و خوی صحنه نیز ممکن است پر جنب و جوش باشد و چارچوبی برای یک تصویر جذاب داشته باشد.
سپس بخش مهمی از ساخت این تصویر آمد: همانطور که من با هر عکس من انجام می دهم، مراجعه به مراحل تجسم.
من صحنه را با کارت خوان خود مطالعه کردم.

  • من از منظر مورد نظر درون قاب و همچنین اصلاح کننده های نور به سمت راست
    (تپه های بزرگتر که به طور بالقوه نور خورشید زاویه ای کم می شود) را یادآوری می کنم.

برای نور، تنها گزینه ای بود که تجسم را انجام دهد:
گرم، نور یک طرفه از طرف. من در یک ساعت طلایی یک صحنه را با رنگ سبز نور از یک منظره دیدم
حمام کردن چشم انداز (به ویژه درخت مرده در پیش زمینه) برای انتقال زندگی به یک صحنه سرد و بی حرکت.
با توجه به این ملاحظات زیبایی شناختی، انتخاب ابزار آشکار شد:
فیلم اسلاید رنگی و یک لنز طولانی برای ایجاد دیدگاه.
همه چیزهایی که من نیاز داشتم برای مادر طبیعت برای تحویل کالاها بود.

  •  همانطور که روزها و گزارش های آب و هوایی به تصویب رسید، اعتماد به این روند را از دست نمی دادم.
    در قلب و ذهن من، من نیاز به دنبال تجسم و این الهام به پایان. وقتی لحظه به پایان رسید، طبیعت ناامید نشد.
    درخشش زیبای ساعت طلایی، چشم انداز را تقویت می کند؛ تپه ها احیا شدند و یک درخت دیگر بی جان در بار دیگر متولد شد.
    شاید یک فرصت دیگر، تازه شروع، در زندگی است. . .

لطفا توجه داشته باشید که جهت نور، سایه ها و کنتراست.
با پوشش ابر نور در مجاورت خورشید، نور در زاویه پایین و به زاویه راست به محور لنز جابجا شده
و بافت های دوست داشتنی را در تپه های چمن دار به نمایش می گذارد،
خطوط آنها را برجسته می کند و یک توهم عمق را به وجود می آورد.

  • همانطور که بافت ها رشد می کردند، احساس کردم انگار انگشتانم را از طریق چاقوی چمن اجرا می کردم
    و بافت های مرطوب و مرطوب چمن را روی پاهای برهنه احساس می کردم …
    بعدا، به دلیل نادیده گرفتن چشم انداز، صحنه ناپدید شد و سرد – بدون بافت، ابعاد، احساسات، یا فتنه.

طبیعت مادر پرده ها را بالا برده و سپس آنها را در یک صحنه ای که در قلب و ذهن هنرمند تجسم می یابد، پایین می آورد.
این تنها یک عمل از بسیاری در یک سری از عملکرد های نور بود که برای گرفتن وجود دارد.
بله آن نور جاروب در پایین و در زاویه سمت راست به محور لنز و بافت دوست داشتنی بر روی تپه های پوشیده از چمن پرده برداری کرد،
خطوط آنها افزوده و توهم عمق افاضه.

  • به عنوان بافت شکوفا، احساس کردم که اگر من بتواند انگشتانو را از طریق تیغه های چمن اجرا
    و احساس بافت مرطوب و نرم چمن در پای برهنه من … چند دقیقه بعد،
    به عنوان نور متوقف به حمام چشم انداز، صحنه بی جان شد و سرد –
    بدون بافت، ابعاد، احساسات، یا فتنه. طبیعت مادر پرده ها را بالا برده
    و سپس آنها را در یک صحنه ای که در قلب و ذهن هنرمند تجسم می یابد، پایین می آورد.

این تنها یک عمل از بسیاری در یک سری از عملکرد های نور بود که برای گرفتن وجود دارد.
بله آن نور در پایین و در زاویه راست به محور لنز جابجا شده و بافت های دوست داشتنی را در تپه های چمن دار به نمایش می گذارد،
خطوط آنها را برجسته می کند و یک توهم عمق را به وجود می آورد.

  • همانطور که بافت ها رشد می کردند، احساس کردم انگار انگشتانم را از طریق چاقوی چمن اجرا می کردم
    و بافت های مرطوب و مرطوب چمن را روی پاهای برهنه احساس می کردم …
    بعدا، به دلیل نادیده گرفتن چشم انداز، صحنه ناپدید شد و سرد – بدون بافت، ابعاد، احساسات، یا فتنه.
    طبیعت مادر پرده ها را بالا برده و سپس آنها را در یک صحنه ای که در قلب و ذهن هنرمند تجسم می یابد، پایین می آورد.
    این تنها یک عمل از بسیاری در یک سری از عملکرد های نور بود که برای گرفتن وجود دارد.

بله آن احساس کردم انگار انگشتانم را از طریق تیغه چمن اجرا می کردم
و بافت های مرطوب و مرطوب چمن را بر روی پاهای برهنه حس می کردم … بعدا، به عنوان نور متوقف شد که چشم انداز را بپوشانم،
صحنه بی نظیر و سرد شد بافت، بعد، احساسات، یا فتنه.

  • طبیعت مادر پرده ها را بالا برده و سپس آنها را در یک صحنه ای که در قلب و ذهن هنرمند تجسم می یابد، پایین می آورد.
    این تنها یک عمل از بسیاری در یک سری از عملکرد های نور بود که برای گرفتن وجود دارد.
    بله آن احساس کردم که اگر من می توانم انگشتان من از طریق تیغه های چمن اجرا
    و احساس بافت مرطوب و نرم چمن در پای برهنه من … چند دقیقه بعد،
    به عنوان نور متوقف به حمام چشم انداز، صحنه بی روح و سرد شد – عاری از بافت، بعد، احساسات، یا فتنه.

طبیعت مادر پرده ها را بالا برده و سپس آنها را در یک صحنه ای که در قلب و ذهن هنرمند تجسم می یابد، پایین می آورد.
این تنها یک عمل از بسیاری در یک سری از عملکرد های نور بود که برای گرفتن وجود دارد.

  • بله آن این تنها یک عمل از بسیاری در یک سری از عملکرد های نور بود که برای گرفتن وجود دارد.
    بله آناست همه چیز در مورد نور است.

بعد، بگذارید دوباره خلق و خوی خاصی از نور پس زمینه و اثر شبح را کشف کنیم.
انتخاب موضوعات (کوه ها، تپه ها، درختان، مردم، ساختمان ها)
و ترکیب هایی که عکاسان چشم انداز می توانند با این کیفیت نور تجسم و خلاقانه بسازند بی پایان است،
به همین دلیل من به عنوان یکی از ابزارهای مورد علاقه من نورانی شده است.

  • عکس زیر را در نظر بگیرید که در انتهای پیاده روی لذت بخش و عکسبرداری در تپه های نوردی کالیفرنیا مرکزی ساخته ام.
    جالب اینجاست که من این موضوع را ندیده بودم، و من هم وقت نداشتم که عکاسی را پیش از آن تصور کنم.
    این یک فرصت عالی بود که زمانی که نور و احساسات در هماهنگی اتفاق می افتاد، خود را نشان دادند.

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4G ED VR، Rollei Ortho 25، B + W MRC فیلتر UV

  • همانطور که قبلا نوشته ام، هر وقت که من در یک عکس منظره قرار می گیرم،
    این کار را با هر یک از دو روش (یا هر دو) انجام می دهم.
    یا من یک موضوع پیش از تعیین شده داشته ام که من کشف کرده ام
    و همه آنچه که من می خواهم این است که نور مورد نظر را تحقق بخشم، یا نور الهام بخش قبلا اعلام کرده است،
    اما هنوز موضوعی به خوبی مشخص نشده است.

هیچ رویکرد متقابلا منحصر به فرد نیست؛ با این حال،
هر عکسی که من ساختم، یکی از این رویکردها به عنوان پایه آن است.
همانطور که گالن روول  اغلب در کتابها، تعالیم و مصاحبههایش نوشت و در موردش حرف زد،
هنگامی که یک نور جادویی برای عکاسان چشم انداز تحقق می یابد،
ضرورت هنری، تبدیل شدن به یک موضوع برای قرار دادن در آن نور.

  • به عقب بر گردیم به عکس، به نظر من، درختان، تپه ها، خطوط و جهت گیری نور کاوش می شد،
    من هنوز از یک موضوع برای قرار گرفتن در معرض الهام نگرفته بودم.
    با سر و صدای بازنشستگی که از طریق پوشش پراکنده اما نازک ابرها پخش می شود،
    یک نسیم آرامی چهره و گوشم را خم می کند، و غبار نفس من در تمام جهات درهم ریخت.

ناگهان، در میان تپه های دور افتاده بود، من دیدن یک خانواده لذت بخش از چهار (بزرگسالان، کودکان) پیاده روی در فاصله بود.
با نور نرم و گرم بر روی چهره من درخشید، احساس کردم که انگار می توانم دستم را بگیرم
و نور را بشکنم و کف دستم را از دستم جمع آوری کنم.
با ظاهری ظریف از ظاهر درختان پیشقوی که در مقایسه با حالت خیره کننده عنصر انسانی در فاصله بود،
در آن لحظه دیدم و احساس کردمعکس من و شاتر را باز کرد.این یک تجربه زیبا بود.

  • در نهایت، این عکس بعدی را انتخاب کردم تا یکبار دیگر دید و تفسیر شخصی من از تقاطع نور،
    جهت گیری، درجه حرارت رنگ و احساسات را بیان کنم.
    روزها قبل از این که قرار گرفتن در معرض یک Torrey Pine را ایجاد کنم، من این موضوع را نادیده گرفتم.

من احساس کردم که اگر نور، پوشش ابر و خلق و خوی هم ترازی داشته باشند،
پتانسیل وجود دارد که یک تصویر خشنود کننده داشته باشد که سادگی و هماهنگی را برجسته می کند.
تصویر من را از طریق کارت نوشته شده من دیدم (دقیقا همانطور که در تصویر زیر تشکیل شده بود)، اما نور و خلق و خوی ناخوشایند بود.
بنابراین منتظر بودم . . و در نظر گرفته … و رویای … برای برآورده کردن تجسم،
من انتهای دم دوران طلایی را انتخاب کردم تا از نور پس زمینه قوی، شبح، و گرما از ذوب شدن خورشید در اقیانوس استفاده شود.

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4G ED VR، Kodak Ektar 100، Hoya HMC 85C

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4G ED VR، Kodak Ektar 100، Hoya HMC 85C

برای تشدید نورانی که من دیدم، از یک فیلتر گرم کننده قوی برای کاهش دمای رنگ استفاده کردم.
لطفا توجه داشته باشید بافت ابرها و روی سطح آب ارائه شده توسط نور در سراسر و به سمت لنز. از لحاظ فنی،
برای ساختن صحنه، همانطور که هرچند که کارت نوشته شده من آن را تصور کرده بودم،
از لنز طولانی برای جداسازی موضوع استفاده کردم.

  • من دیافراگم مناسب برای میدان عمق کافی (اما نه خیلی زیاد) را انتخاب کردم
    تا بافت کرم و آرامش بخش کافی در ابرها و آب نشان دهد.
    اگر من تصمیم گرفتم عمق میدان بیشتری را دنبال کنم، در این صورت آب و ابرها به شدت دشوار خواهد بود،
    که به طور بالقوه چشم بیننده را از موضوع اصلی منحرف می کند. در تجسم وجود ندارد،
    درست یا غلط است با این حال این ملاحظات یکی از شادی های بسیاری از انتخاب هنرمند در لحظه ای تعیین کننده است.

خلق و خوی با شکوه بود، همانطور که در پایان روز شکوه احساس صلح و هماهنگی می کردم.
ثانیه پس از شاتر بسته شد، خورشید در زیر افق افتاد
و در یک لحظه تمام بافت ها در سطح آب و کنتراست بین کاج silhouetted و آب ناپدید شد.
یکی دیگر از پرده ها بر روی عملکرد با شکوه توسط طبیعت مطرح شده است.

همانطور که گالن روول یک بار گفت، ما فقط می توانیم شاهد
تنها بسیاری از این اعمال در طول عمر ما … پیرو نور به لبه نمادین و هیجان انگیز بود.
لبه عملکرد نور، لبه خلاقیت، لبه یکی دیگر از روز شکوه زندگی کوتاه ما در زمین است.
این یک تجربه زیبا دیگر بود. خلق و خوی پرطرفدار بود،
همانطور که احساسات صلح و هماهنگی را در نتیجه یک روز باشکوه احساس می کردم.

نتیجه گیری

کوتاه و به نقطه:
یک ابزار، یک ضرورت، در اصل از روند عکاسی و هنری:
واقعا است همه چیز در مورد نور. در عکس افقی، پوشش ابر غالب
(به خصوص اگر پویا باشد) می تواند به طور بالقوه سایه ها و کنتراست را تغییر دهد
تا عکاس را با الهام برای تجسم کردن عکس و ابزاری فیزیکی برای قرار گرفتن در معرض قاطعانه فراهم کند.

یک عکاس چشم انداز همیشه نیاز به ابر برای لذت بردن از عکس های چشم انداز و یا یک عکس قانع کننده نیست،
اما حضور آنها قطعا می تواند تاثیر مثبت بر کیفیت زیبایی ترکیب و به طور بالقوه بر کیفیت نور؛
البته، این همه بستگی به روند تجسم عکاس دارد.

این که آیا شما یک عکاس منظر هستید یا علاقه مند به دیگر ژانرهای عکاسی هستید،
یک فلسفه مهم که باید در ذهن داشته باشید این است که نور، دید هنری،
و مهارت عکاس برای تصویر کردن عکس و تبدیل آن به یک واقعیت مهم است.

همانطور که همیشه، بهترین توصیه های من برای عکاسان شروع به کار من، مطالعه نور است،
اجازه می دهد تا خود را از آن الهام گرفته، یاد بگیرند که نور را دستکاری کنند،
واز آن خلاقانه استفاده کنید تا عبارات و تفسیرهای جهان را از طریق احساسات و بیاناتتان ترجمه کنید .
مهمتر از آن، روز را به دست بیاورید و از آن لذت ببرید!

مطالب مرتبط

15 نکته ترکیبی برای بهبود عکاسی شما

گام به گام با عکاسی هنری در سفر

منبع:photographylife.com

 

پست های مرتبط

1 دیدگاه

نظر دهید