کنتراست

کنتراست و درک بهتر آن

 کنتراست چیست؟

کنتراست چیست؟ چگونه می توانید تصاویر با کنتراست بالا دریافت کنید؟
این یک مفهوم به دنبال پس زمینه در عکاسی است،
اما همچنین یکی از گیج کننده ترین، به عنوان تعداد زیادی از راه های آن را در مورد وجود دارد.
برای شروع، به ما اجازه دهیم که به اولین سوال پاسخ دهیم. به جای قرار دادن نقشه های سطح خاکستری،
اجازه دهید آن را با تصاویر توضیح دهم. من با تصاویر تک رنگ شروع می کنم،
زیرا آنها آسان تر از همتایان رنگی خود توضیح می دهند.

بافت طاووس را بردارید

بافت طاووس را بردارید

خلیج پزیان NIKON D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/2000، f / 5.6

خلیج پزیان NIKON D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/2000، f / 5.6

کدامیک از دو تصویر فوق دارای کنتراست بیشتری است؟
اولین عکس از طاووس برداشته شده است که هر دو سفید و سیاه است،در اصل سایه بین کنتراست به خوبی تعریف شده است.
در حالی که تصویر Khalij Pheasant دارای مجموعه ای از خاکستری است که از برخی قسمت های بیش از حد (از بین رفته سفید)
تا پس زمینه کاملا سیاه و سفید (سیاه) شروع می شود.

پاسخ این است که هر دو این عکس ها دارای کنتراست بالا هستند،
اما به طرق مختلف، ایجاد احساسات مختلف برای یک بیننده است.
اولین تصویر از لحاظ فنی دارای کنتراست بالاتری است  اما دومین کنتراست بیشتر است .
کنتراست نه یک موجودیت جهانی است که همواره به همین شکل ظاهر می شود.
انواع مختلفی از کنتراست وجود دارد و ما باید به مواردی که بیشتر مورد توجه هستند نگاه کنیم.

کنتراست، درخشندگی

برای درک نوع اول، کنتراست درخشندگی ، ما از طریق آنچه که بیشتر ما انجام می دهیم،
زمانی که قصد داریم کنتراست را در ساده ترین حالت اضافه کنیم،
تنظیم می کنیم: تنظیم کشویی کنتراست در هر نرم افزار پردازش پست مانند Adobe Lightroom یا فتوشاپ.

مستقیم از دوربین تصویر باز شده در ACR (Adobe Camera Raw)

مستقیم از دوربین تصویر باز شده در ACR (Adobe Camera Raw)

 
همان فایل با نوار لغزنده کنتراست برای اضافه کردن کنتراست به +60 فشار داد.

همان فایل با نوار لغزنده کنتراست برای اضافه کردن کنتراست به +60 فشار داد.

 به هیستوگرام ها ی دو تصویر نگاه کنید.
یکی از آنها تصویر مستقیم از دوربین است. من دسته ی  کنتراست را به + 60 کشیدم.
هیستوگرام که به نظر میرسد در تصویر اصلی کمی فروکش کرده است، در قسمت بعدی گسترده تر شده است.


به عبارت دیگر، سفید و برجسته به سمت راست حرکت کرده اند، در حالی که تیرگی ها و سایه ها به سمت چپ حرکت کرده اند.
برای قرار دادن آن به سادگی، با اضافه کردن کنتراست ما Brights روشن تر و darks تیره تر ساخته شده است.
این همان چیزی است که ما آن را نورانی بودن می نامیم.

کنتراست روشنایی به سطح معینی بسته به نوع لنز شما محدوده داینامیکی را مشخص میکند استفاده می کند.
اما  پس از تولید نیز می توان انجام داد
(البته در نظر داشته باشید که کنتراست ظریف، کنترل شده اغلب بهتر از کشیدن نوار لغزنده کنتراست است تا 100+).


به یاد داشته باشید اضافه کردن کنتراست بیشتر برجسته خود را به سمت راست و سایه به سمت چپ هدایت می کند –
به این معنی است که شما می توانید هر دو برجستگی خود را از بین ببرید و جزئیات را در سایه های خود به خطر بندازید،
تا تمام مصنوعی خود را به پایان برسانید. ثانیا، هدف ما فقط اضافه کردن کنتراست، بلکه بهینه سازی آن نیست.
در حقیقت خطوط در نمودارهای MTF مربوط به کنتراست، کنتراست نورانی را نشان می دهند.


اکنون سوال فوری بعدی که از ذهن ما پدید می آید این است که چگونه می توانیم آن را در پردازش پست انجام دهیم؟
در این مقاله قصد دارم تمام تولید پست را با توجه به فتوشاپ توضیح دهم. نتایج مشابهی را می توان با استفاده از Lightroom یا دیگر نرم افزار Ps نیز بدست آورد.  

ابزار Levels

بازگشت به افزودن کنتراست، اکثر ما با کشویی کنتراست در( ACR Adobe Camera Raw) یا Lightroom آشنا هستند.
این به طور کلی به تصویر کلی به عنوان توضیح بالا اضافه می کند.


اما ابزار دیگری برای انجام این کار وجود دارد، که بسیاری از آنها کنترل بیشتری بر تصویر می دهند.
یکی از ابزارهای قدرتمند اما ساده که برای رسیدن به آن لایه Level Adjustment در فتوشاپ است.
شما می توانید آن را در بالای هر لایه با کلیک روی دکمه «ایجاد لایه جدید یا تنظیم لایه» یا «Layer> New Adjustment Layer> Levels» اضافه کنید

ابزار Levels ابزار Levels
حالا شما یک لایه تنظیم سطح (به نام Levels 1) در بالای لایه ای که انتخاب کرده اید را خواهید دید.
پنجره Properties، هیستوگرام را با سه لغزنده زیر آن خواهید دید: سیاه، خاکستری، و سفید.
این به ترتیب به سایه ها، نیمه ها تیرگی ها مربوط می شود.


درست زیر لغزنده، شما می توانید مقادیر مربوطه خود را پیدا کنید: سیاه و سفید> 0؛ خاکستری-> 1.00؛ سفید-> 255.
همانطور که بیشتر ما می دانیم، مقیاس RGB یک مقدار مربوط به مقیاس از 0 (سیاه) تا 255 (سفید) و همه چیز در میان است.

در زیر چند اشاره گر در مورد چگونگی استفاده از تنظیمات سطح:

  • حرکت کشویی برجسته به سمت چپ باعث می شود تا جلوه های ویژه روشن تر شود.
  • حرکت کشویی برجسته به سمت راست باعث می شود برجسته تر تاریک تر شود.
  • ما نمی توانیم برجسته تر از 255 حرکت کنیم چون سفید است.
  • حرکت کشویی سایه به سمت چپ باعث می شود که سایه ها روشن تر شوند
  • حرکت سایه لغزنده به سمت راست باعث می شود که سایه ها تیره تر شوند.
  • ما نمی توانیم سایه های زیر 0 را حرکت کنیم که سیاه است.
  • ایجاد برجسته تر روشن تر و سایه های تیره تر کنتراست را اضافه می کند.
  • ایجاد برجسته تر تاریک تر و سایه ها روشن تر کنتراست را کاهش می دهد.
  • حرکت دادن نوار لغزنده میانه به سمت راست باعث می شود تا میان سایه ها به سایه ها برسد.
  • حرکت نوار لغزنده میانه به سمت چپ نور را به وسط می دهد.
  • کشویی نیم خطی به طور همزمان وقتی حرکت می کند که برجسته یا سایه لغزان حرکت می کند، حرکت می کند.

برای درک بهتر آن، نگاهی به تصویر زیر می اندازم:

تنظیم کنتراست شما می توانید ببینید که تصویر پردازش شده – در ابتدا بسیار صاف – به عمق رسیدن.
چمن به نظر می رسد به پس زمینه حرکت می کند، در حالی که غازها به جلو حرکت می کنند.
پس چطور این کار را کردیم؟ 
این فرایند کاملا آسان بود – من به سادگی کشویی نوار لغزنده سیاه و برجسته به انتهای متناظر هیستوگرام، اضافه کردن کنتراست.
این چیزی است که من معمولا برای عکس هایم انجام می دهم (البته نه همیشه).

نکته مفید این است که کلید Alt / Option را در فتوشاپ نگه دارید در حالی که کشیدن سایه ها یا کشیدن لغزنده را برجسته می کنید.
این به شما یک پیش نمایش از هر بخش از عکس است که تمام جزئیات را از دست داده،
تبدیل به طور کامل سیاه یا سفید است.
نرم افزار دیگر دارای پیش نمایش مشابه در دسترس است،
بنابراین این فراتر از فتوشاپ است.


نوار لغزنده را درست قبل از هر گونه جزئیات در سایه یا مناطق برجسته، که توسط رنگ پیشنمایش نشان داده شده، متوقف کنید.
به عنوان مثال، در تصویر بالا، کشویی سایه ها را به مقدار 33 تغییر دادم، درست قبل از اینکه سایه ها به سیاه چیده شوند.

هنگامی که سایه ها و برجسته ها را تنظیم می کنید،
به ترتیب به ترتیب به ترتیب به ترتیب به ترتیب قرار دهید. این بهتر از یک نوار لغزنده “کنتراست” ساده است
زیرا شما می توانید برجسته، میان و تنه و سایه را به صورت جداگانه تنظیم کنید.
شما همچنین نیازی به فتوشاپ برای این نوع تنظیم نیست، زیرا شما می توانید در اکثر نرم افزارهای بعد پردازش چیزی مشابه را انجام دهید،
یا از طریق تنظیمات سطح مشابه یا لغزنده های چندگانه که در کنار هم کار می کنند.


توجه: هنگام اضافه کردن کنتراست، می توانید اشباع را به تصویر اضافه کنید.
در این حالت، ممکن است نیاز به کم شدن میزان لایه لایه خود داشته باشید یا شاید اشباع را با تنظیم جداگانه کاهش دهید،
مگر اینکه دوست داشته باشید که چطور به نظر می رسد.
و تنظیمات کنتراست فقط در سطوح متوقف نمی شود.


سلاح نهایی انتخاب همیشه تنظیمات منحنی است که بسیار قدرتمند (و خیلی پیچیده تر) است
که تقریبا یک مقاله را به خود می بخشد. همچنین توجه داشته باشید که من به راحتی تصویری با محدوده دینامیکی محدود برای تصویر بالا انتخاب کرده ام.
وقتی که محدوده دینامیکی بالا می رود، چه کاری انجام می دهیم؟

در آغوش سایه ها و محافظت از نکات برجسته

اغلب اوقات به سمت قوانین زیر احتیاج داریم.
من عکاسان را در تمام طول تلاش برای کشیدن جزئیات از هر اینچ فریم دیده ام،
سایه ها را افزایش داده و نقاط برجسته را بدون توجه به عکس گرفته ام.

برای مدت زمان طولانی، حتی خودم را در این جنجالی به دست آوردم. 
اما بعدا متوجه شدم که همیشه مورد نیاز نبود. به خصوص هنگامی که موضوع شما در مقابل یک پس زمینه تاریک است،
مانند بسیاری از عکاسی حیات وحش من، کنتراست بالا
و سایه های تاریک می تواند موضوع را به زیبایی ظاهر شود.

از نظر روان شناختی، چشم ما به طور طبیعی به سمت مناطق روشنایی یک تصویر گرایش پیدا می کند.
بنابراین یک پس زمینه تیره تر چشم انداز چشم انداز را به موضوع می اندازد و آن را به سوژه سوق می دهد.
معنای حقیقی کنتراست تفاوت است . به همین دلیل، یک پس زمینه تاریک باعث می شود که موضوع روشن تر و پر جنب و جوش باشد.

گاو نر | NIKON D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/1600، f / 5.6

گاو نر | NIKON D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/1600، f / 5.6

نیکون D750 @ 500mm، ISO 1000، 1/3200، f / 5.6

نیکون D750 @ 500mm، ISO 1000، 1/3200، f / 5.6

سفید خندیدن محرک | نیکون D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/500، f / 5.6

سفید خندیدن محرک | نیکون D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/500، f / 5.6

تصاویر فوق نیمی از IMO را جذاب نخواهند کرد چرا که زمینه ها روشن تر از موضوعات بودند.
یک عکس که یک موضوع در یک پس زمینه تاریک دارد و با یک هیستوگرام به شدت به سایه ها به طور کلی محسوب می شود،
یک تصویر با کلید پایین نامیده می شود.

چطور می توانیم چنین تصاویری را ایجاد کنیم؟
عاقلانه است که همیشه در ذهن داشته باشید که کل تصویربرداری باید قبل از کلیک روی دکمه شاتر شروع شودتا پردازش نهایی پردازش شود.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی ایجاد تصاویر کم نمایشی قابل توجه وجود دارد:

  • ساقه زمانی که نور در زاویه باشد. یکی از بهترین زمانها، ساعت طلایی با خورشید درست در پشت شماست،
    موضوع را روشن کنید و متناقض طبیعی را در افراد خود ایجاد کنید.
  • وقتی ما موضوع یا صحنه را دیدیم، اغلب از حالت “حالت تفنگ” به اصطلاح استفاده می کنیم.
    در عوض، منتظر سوژه خود برای حرکت به نور جالب و یا پس زمینه باشید. نور احساسات غالب در هر عکس است.
     پس از همه عکاسی خود ضبط نور است. بنابراین زمان برای نوشتن تصویر خود را برای دریافت پیش زمینه و پس زمینه متضاد زمان.

  • هنگامی که پس زمینه را به طور قابل توجهی تیره تر از موضوع پیدا می کنید،
    به اندازه گیری نقطه از اندازه گیری ماتریس تغییر دهید.
    این باعث می شود که نور از مناطق خارج از نقطه تمرکز محاسبه شود
    و به این ترتیب ایجاد کنتراست بالا بین سوژه و پس زمینه ایجاد می کند
    و باعث می شود که دوربین برای بیش از حد تنظیم شود.

  • این یک سناریو دیگر است که در آن تمرکز دکمه بازگشت به بازی می رود.
    تمرکز با استفاده از دکمه بازگشت و حرکت نقطه تمرکز به نقطه درخشان در قاب و سپس بر روی کوتاه کلیک کنید.
    من شخصا دکمه بازگشت را برای قفل کردن نوردهی هنگام فشار دادن (AE-LOCK ON)، هنوز هم در حالت نقطه ای اندازه گیری می کنم،
    و سپس روی سوژه تمرکز می کنم. به طور کلی، این چشم در مورد عکاسی حیات وحش است.
    با استفاده از این تکنیک، ما می توانیم از نکات برجسته ای که می توانیم از آن استفاده کنیم محافظت می کنیم.

چگونه می توانم کنتراست را به صورت محلی انجام دهم؟

گاهی اوقات، به جای افزودن کنتراست جهانی (ویرایش کل عکس) با تنظیم Levels یا Curves،
بهتر است یک قسمت از فریم را به جای آن تنظیم کنید.
 به این ترتیب شما می توانید بر عکس بخشی از عکس بدون درد در جای دیگری در کادر اضافه کنید.
به عنوان مثال، شما می توانید پس زمینه تصویر خود را تیره تر بدون تاریکی جزئیات مهم در قسمت های دیگر عکس،
مانند موضوع خود را. این نیز به عنوان dodging و سوزاندن شناخته شده است.

سعی نکنید کنتراستی که وجود نداشته باشد را بیابید

بسیار وسوسه انگیز است که از قوانین / دستورالعمل های کلی اجتناب کنید و سعی کنید
بیش از حد از فایل های خام ما را فشار دهید. اما اگر ما دقت نکنیم، آسان ساختن تصاویر پلاستیکی به پایان رسیده است.
نگاهی به عکس عقاب شرقی امپراتوری در زیر نگاه کنید:
شرقی امپریال عقاب | نیکون D750 @ 500mm، ISO 800، 1/800، f / 5.6

شرقی امپریال عقاب | نیکون D750 @ 500mm، ISO 800، 1/800، f / 5.6

این زمان در ساعت 11 صبح بود که من این عکس را گرفتم.
یک پشته عظیم از ابر بدون جزئیات در پشت پرنده وجود داشت و هیچ زاویه ای نمی توانست از آن جلوگیری کند.
من مطمئن بودم که می خواهم یک تصویر با نور پس زمینه بگیرم.

پس زمینه را قربانی کردم و تمام جزئیات مربوط به موضوع را به کار گرفتم.
این کاملا مخالف تصاویری است که در بالا مشاهده کردیم، با یک پس زمینه کاملا منفجره،
حداکثر جزئیات ممکن را در مورد موضوع نگهداری می کنیم.

با این حال، تصویر کنتراست بالا است؛ چنین تصاویری به نام تصاویر با کیفیت بالا نامیده می شود.
در حالی که تصاویر با کلید ضعیف در مورد حفظ جزئیات برجسته هستند، تصاویر با کیفیت بالا کاملا مخالف هستند.
در اینجا، اگر شما می خواهید موضوع قابل مشاهده و دقیق باشد، مهم است که سایه ها را حفظ نکنید.
خط پایین این است که به جای تلاش برای شلیک تصاویر “ایده آل”، بهتر کار می کند تا بهترین چیزهایی را که در دسترس شماست انتخاب کنید
و تصمیمات خود را براساس موضوع پیش رو و خلق و خوی که میخواهید تحویل دهید، بفرستید.

روشنایی

صرف نظر از آنچه که ما عکاسی می کنیم، نور حادثه در این زمینه،
کیفیت کلی تصویر را تعیین می کند. هیچ دسته بندی کامپکت دوربین / لنز نمی تواند نور بد را به نور خوب تبدیل کند.
ما فقط می توانیم بهتر از نور خوب نگاه کنیم. بیش از هر چیز دیگر، نور کنتراست تصویر ما را تصدیق می کند.

Blackbucks | نیکون D750 @ 500mm، ISO 560، 1/4000، f / 5.6

Blackbucks | نیکون D750 @ 500mm، ISO 560، 1/4000، f / 5.6

هنگام عکسبرداری از تصویر بالا، نور کامل بود.
 سایه من به سمت راست در سمت راست بود، به این معنی که خورشید مستقیما پشت سر من بود.
من در ساعت طلایی بودم و برای سایه ها در معرض دید قرار دادم تا جزئیات جزیی را در مورد blackbuck بدست آورم.
در نتیجه، هیچ تصویر برجسته و یا سایه های خشن در تصویر وجود ندارد، اما موضوع هنوز از پس زمینه جدا می شود.
این یک سناریو ایده آل است، اما ما همه زمان ها خیلی خوش شانس نیستیم، مخصوصا با عکاسی حیات وحش.

 به طور کلی گفته شده است که اگر منبع نور در یک زاویه حتی کمی به سمت چپ یا راست ما نزدیک به 20 درجه در پشت ما باشد،
ما مسائل نیمه روشن یا نیمه روشن را دریافت می کنیم.
گاهی اوقات چنین نور زاویه ای احساسات زیبایی در موضوعات ما ایجاد می کند، از جمله کنتراست بالا.
دیگر موارد، جزئیات بسیار زیادی را به تصویر می کشد و باعث می شود که عکس ها کثیف شوند. کلید ادامه یافتن سادگی است:

مصر وحشی | نیکون D750 @ 500mm، ISO 360، 1/4000، f / 5.6

مصر وحشی | نیکون D750 @ 500mm، ISO 360، 1/4000، f / 5.6

محرک خنده خنده آمیز | NIKON D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/1600، f / 5.6

محرک خنده خنده آمیز | NIKON D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/1600، f / 5.6

در تصویر گرگ مصر در بالا، خورشید تقریبا در 45 درجه کنار من بود، و سایه را در طرف دیگر موضوع قرار داد.
این باعث ایجاد کنتراست درون موضوع می شود و باعث می شود که آن را بیشتر کند.
با یکی از اینها، محرک خنده مبهم به نقطه ای میرسد که در آن نور خورشید
بین شعاع آن ناهمواری را در مقابل یک پس زمینه تاریک قرار می دهد
و به کنتراست کلی تصویر و به موضوع خود اضافه می کند.

ما اغلب در تلاشیم تا تصویری از لحاظ فنی درست کنیم، فراموش کنیم
واقعیت این است که یک تصویر کامل از نظر فنی همیشه نمی تواند یک تصویر خیره کننده باشد.
قوانین تنها دستورالعمل هایی هستند که فهم ما را آسان تر می کنند، اما همانگونه که در فیلم The Matrix گفته می شود،
برخی قوانین می توانند خم شوند، دیگران می توانند شکسته شوند.

کنتراست رنگ

تا کنون، ما شاهد اختلاف ماکرو بودیم. در ابتدا، کنتراست بین برجسته و سایه ها را مشاهده کردیم،
به ویژه اینکه درخشندگی درخشندگی داشتیم. حالا اجازه دهید نگاهی به کنتراست رنگی بکشیم و آن را با یک مثال نشان دهیم:
فلامینگو بزرگ | نیکون D750 @ 500mm، ISO 1000، 1/4000، f / 8.0

فلامینگو بزرگ | نیکون D750 @ 500mm، ISO 1000، 1/4000، f / 8.0

تصویر بالا با رنگ حذف شده است نیکون D750 @ 500mm، ISO 1000، 1/4000، f / 8.0

تصویر بالا با رنگ حذف شده است نیکون D750 @ 500mm، ISO 1000، 1/4000، f / 8.0

هیچ ویرایش دیگری بین دو تصویر بالا انجام نشد جز افزودن یک لایه سیاه و سفید بر روی تصویر رنگی. B & W به نظر می رسد مسطح،
با جدایی کمی در پیش زمینه زرد و نارنجی، یا بین فلامینگو های قرمز مایل به قرمز و پس زمینه.
به نظر نمی رسد پرنده ها از آب آبی و گیاهان پشت سرشان بیرون بیایند.
این به این دلیل است که، درست مانند کنتراست میان برجسته و سایه ها، کنتراست بین رنگ ها وجود دارد.

برای درک بهتر آن، بگذارید ما را از طریق نظریه رنگ برسیم. ما دارای رنگ قرمز، سبز و آبی (RGB) هستند
که از رنگ اصلی و (Cyan، Magenta، Yellow CMY) به عنوان معکوس (یا حداکثر کنتراست) هستند.
درست مثل سیاه است که مخالف سفید است، Cyan مخالف قرمز است، Magenta مخالف سبز است، و زرد مخالف آبی است.

حتی اگر شما دو رنگ متضاد از همان روشنایی داشته باشید، تفاوت رنگ به تنهایی باعث پاپ  می شود .
بسیاری از ما این را قبلا تجربه کرده ایم که می بینیم چگونه یک تصویر می تواند مسطح شود و آن را سیاه و سفید کنیم.

در زیر چند نمونه وجود دارد که در آن کنتراست رنگ نقش مهمی دارد:

دره اسپتی | نیکون D750 @ 20mm، ISO 100، 1/250، f / 5.6

دره اسپتی | نیکون D750 @ 20mm، ISO 100، 1/250، f / 5.6

سفید راننده خنده ران | نیکون D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/160، f / 5.6

سفید راننده خنده ران | نیکون D750 @ 500mm، ISO 2000، 1/160، f / 5.6

حالا چگونه ما کنتراست رنگ را افزایش می دهیم؟ هنگامی که ما دو رنگ متضاد داشته باشیم،
ترجیحا در کنار یکدیگر، می توانیم یکی از رنگ های متضاد روشن تر و دیگری تاریک را ایجاد کنیم. به تصویر زیر نگاهی بیاندازید. 
آسمان آبی فقط در کوه های طلایی قرار دارد. این تصویر در نزدیکی غروب خورشید،
با خورشید درست پشت سر من شلیک شد، کوه ها را با نور گرم و خاموش کردن یخ زد.
من تقریبا 15،000 فوت (4500 متر) ایستاده بودم برای این عکس. همانطور که بالا می روید، آسمان تاریک تر می شود.
 
به همین دلیل، هنگامی که شما در هواپیما در ارتفاع بالا پرواز می کنید،
آسمان به نظر می رسد به طرز چشمگیری آبی است، اما شما می توانید آسمان را هنگامی که زمین فرود می کنید، سفید کنید.
 آسمان بیش از حد ظاهر می شود
نیکون D750 @ 20mm، ISO 100، 1/400، f / 8.0

نیکون D750 @ 20mm، ISO 100، 1/400، f / 8.0

ما می توانیم کنتراست را پس از پردازش با استفاده از گزینه HSL در ACR یا Lightroom افزایش دهیم.
هنگامی که شما در فتوشاپ هستید، روی Filter> Camera Raw Filter کلیک کنید و نماد HSL را انتخاب کنید.
با کلیک بر روی آیکون روشنایی و در آنجا می توانید روشنایی رنگ های مختلف را افزایش یا کاهش دهید.
اطمینان حاصل کنید که از آن استفاده نکنید، زیرا بیش از حد از این تنظیم ممکن است موجب نویز و / یا ایجاد بینظمی در مناطق نرمتر از تصویر شما (مانند آسمان) شود. تصویر درcamera raw

کنتراست میکرو

یک مقاله در مورد کنتراست بدون برخورد با میکرو کنتراست کامل نیست. کنتراست میکرو چیست؟
به سادگی، این کنتراست میان زنگ هایی است که در مجاورت یکدیگر قرار دارند. برای درک بهتر آن، بگذارید نگاهی به تصویر زیر بکشیم.
دره چاندرا | نیکون D750 @ 20mm، ISO 100، 1/100، f / 5.6

دره چاندرا | نیکون D750 @ 20mm، ISO 100، 1/100، f / 5.6

به عنوان مثال نگاهی به کوه در سمت چپ نگاه کنید. کل کوه سایه می افتد،
اما هنوز هم بین سایه هایی که خیلی نزدیک به یکدیگر هستند، کنتراست وجود دارد.
Microcontrast موضوعی است که به شدت مورد بحث قرار گرفته است و بسیاری از عکاسان آن را اسطوره می نامند.
شاید این مورد از همه باشد به سادگی با تعاریف مختلف میکروکنتراست.

اما من شخصا معتقدم که آن وجود دارد، و همچنین این واقعیت است که آن را به لنز وابسته است.
در هنگام ویرایش دو عکس از یک موضوع / فریم با دو لنز مختلف، تفاوت زیادی پیدا می کنم.
به عنوان یک واقعیت، در طول تولید پست، ما نمی توانیم چیزی را که در دسترس نیست بیرون بکشیم.

با وجود اینکه میکرو کنتراست بیشتر با تصاویر تک رنگ مرتبط است، اما در حقیقت در مرکز آن قرار دارد،
همچنین بر روی تصاویر رنگی اهمیت زیادی دارد. تصویر زیر عمدتا متشکل از انواع مختلف قهوه ای است،
اما شما می توانید ببینید که چگونه قهوه ای های مختلف، درست کنار یکدیگر، برجسته می شوند و موضوع را واقع گرایی می دهند:
گوزن دریایی لاک پشت | NIKON D750 @ 500mm، ISO 1000، 1/1600، f / 5.6

گوزن دریایی لاک پشت | NIKON D750 @ 500mm، ISO 1000، 1/1600، f / 5.6

نتیجه

در این مقاله، ما دیدیم که چگونه کنتراست فراتر از صرف کشیدن لغزنده کنتراست است.
خط پایین این است که حداکثر کنتراست را به دست نیاوریم، اما برای رسیدن به کنتراست مطلوب. 
نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. این شبیه به تفاوت بین گرفتن عکس در خورشید در اواسط روز و ساعت طلایی است.
خورشید میانه از کنتراست شدید، تقریبا با دقت جزئیات بیشتر و سایه های خشن خاموش می شود.
در حالی که ساعت طلایی کنتراست بین تونال را نشان می دهد که در نهایت چیزی است که برای چشم ها دلپذیر است.
به یاد داشته باشید، شما نمی توانید آنچه را که نمی توانید در وهله اول ببینید.

هیچ دوربین / لنز وجود ندارد که کنتراست و همچنین چشم انسان را به ارمغان بیاورد.
اگر شما یک صحنه مبهم را مشاهده می کنید، مطمئنا با یک قاب ناهموار به پایان خواهد رسید، و جرم کنتراست خوب را می سوزاند.
ممکن است بتوانید برخی از کنتراست را با تولید پست بسازید، اما طبیعی است که آن را به نظر برسید.
همیشه بهتر است از حکمت طولانی مدت برخوردار شدن از دوربین بپرهیزید.

این دلیل دیگری است که ما باید به طور صحیح در معرض آن قرار گیریم، بدون سوزاندن برجسته،
به طوری که ما می توانیم کنتراست مطلوب را در هنگام تولید تولید کنیم. در بیشتر موارد،
بهتر است یک عکس عالی از یک تصویر به درستی در معرض نمایش گذاشته شود تا یک تصویر خسته کننده / کم عمق.
اگر در مورد این مقاله در مورد هر گونه سوال / نظر وجود دارد، لطفا آن را در بخش نظرات بگذارید و سعی خواهیم کرد تا در اسرع وقت پاسخ دهیم

ساخت یک عکس: روند تجسم

پست های مرتبط

نظر دهید