عکس خوب

عکس خوب _ چه چیزهایی برای یک عکس خوب لازم است؟

عکس خوب _ساده ترین سوال در عکاسی نیز پیچیده ترین است:
چه چیزی باعث می شود یک عکس خوب باشد؟ کافی نیست بگویم که یک عکس خوب از نور، ترکیب، موضوع و غیره می آید؛
این سوال یک پاسخ عمیق تر دارد.
تصاویر خوب – همانطور که ممکن است از یکدیگر متفاوت باشند – همه از یک چیز ریشه می گیرند:
عکاس دارای یک هدف قوی برای عکاسی است و سپس آن هدف را در موثر ترین راه ممکن بیان می کند.

1) شکل دادن به یک چشم انداز

هر عکسی که می خواهید، به دلایلی باید وجود داشته باشد.
این درست است که آیا این یک تصویر پرتاب شده، عکس فوری خانوادگی یا بزرگترین اثر هنری است که تا به حال ساخته شده است.
به سادگی میتوان گفت هیچ عکسی بی دلیل نیست . این دلیل چشم انداز یک عکس است.

این همیشه کمک می کند تا زمانی که یک عکس را می بینید، چشم انداز ممکن را در ذهن داشته باشید.
به جای اینکه، “عجب یک صحنه خنک، من به یک عکس نیاز دارم”، بهتر است به خودمان بگویم:
“این منظره به طور کامل در یک عکس تاریک و مودب کار می کند. چگونه می توانم به آن دست یابم؟ ”

یک تکنیک مفید این است که تصور کنید عکس نهایی در ذهن شما باشد.
نگاه به صحنه ی مقابل شما، و سعی کنید یه شکل از چگونه  قرار گرفتن آن در ذهنتان تجسم کنید- نقاط خوب و نقاط بد.
سپس، بهترین تصویر ممکن را از این عکس تصور کنید و دریابید چگونه می توانید از آن استفاده کنید.

شکل گیری یک چشم انداز آسان است؛
همه چیزهایی که واقعا باید انجام دهید این است که پیام یا احساساتی که شما در حال تلاش برای ضبط آن هستید، دقیقا مشخص کنید.
چالش واقعی دستیابی به این دیدگاه است – مطابقت دادن عکس نهایی شما با تصویر ایده آل که در ذهن داشته باشید.

NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 200mm، ISO 100، 1/160، f / 9.0

2) چشم انداز خود را در عمل قرار دهید

برای قرار دادن بینش در عمل، شما باید به هر جنبه ای از عکاسی متمرکز و آگاهانه نزدیک شوید.
هنگامی که چیزی چشم شما را میگیرد،
نمیتوانید چند لحظه عکس سریع بگیرید به جای آن، هر بیت آخر عکس باید عمدی باشد.
این شروع با یکی از مهمترین قسمت های عکاسی است: موضوع شما.

2.1) انتخاب یک موضوع مناسب

در یک کارگاه آموزشی که یک بار حضور داشتم، یکی از فعالیت ها این بود
که یک گل را به گونه ای طراحی کند که یک احساس خشم را به وجود آورد.
نتایج هر فرد جالب بود، و بعضی به درجه ای موفق شدند، اما هیچ یک از آنها واقعا این دیدگاه را با هم مقایسه نکردند.
بیرون از ورزش؟ گل فقط بیان احساسات خاصی نیست .
من مطمئن هستم این چیزی نیست که مربی برای ما یادآوری کرد، اما این یک درس حیاتی است.

همه افراد هر دیدگاهی دارند. برای یک عکس آبی روشن در یک روز آفتابی بسیار حیرت انگیز می شود و حس ترحم را بوجود می آورد.
به طرز سرگرم کننده و نجیب می توان یک طوفان رعد و برق بر روی یک آتشفشان عظیم را دشوار کرد.

نکته این است که شما باید موضوع خود را با دقت انتخاب کنید.
همه چیزهایی که شمادر عکس می آورید، چیزی متفاوت از جدول ارائه می دهد که ویژگی های منحصر به فردی است
که می تواند به نظر شما بیشتر یا کمتر مناسب باشد، بسته به آنچه که در ذهن شماست.
برای مثال، بسیاری از صحنه ها برای گرفتن «چیزی زیبا» مناسب نیستند، اگر هدف شما باشد.
بعضی ها همیشه بهتر از دیگران کار خواهند کرد. بنابراین، افراد خود را با دقت انتخاب کنید.

نیکون D800E + 105mm f / 2.8 @ 105mm، ISO 100، 1/640، f / 3.2

2.2) آیا همه چیز دلیلی دارد؟

حساب شده. عمدی. هنگامی که شما در حال یادگیری نحوه ضبط عکس های موفقیت آمیز هستید،
این دو کلمه ممکن است از همه مهمتر باشد.

هیچ کاری انجام ندهید هر بخشی از هر یک از عکسهای شما باید به دلایلی وجود داشته باشد.
هیچ چیز نمی تواند یک تصادف باشد – نه روشنایی در صحنه، نه چیزی که شما سوژه های خود را می سازید،
و نه کوچکترین جزئیات در پایین قاب.

آگاهانه هر عنصر را در یک صحنه ارزیابی می کند و اگر چیزی غیر قابل انتظار باشد، راهی برای از بین بردن آن پیدا کنید.
خیلی از عکاسی – ترکیب خوب و پس از پردازش خوب – در مورد کم کردن عناصری است که به عکس شما آسیب می رساند.
با توجه به این هدف، ترکیب ترکیب خود را در نظر بگیرید، شاید با حرکت دادن دوربین خود به جای دیگری یا استفاده از یک لنز متفاوت.
عکس های خود را تا حدی که ممکن است در زمینه بچرخانید، به طوری که هیچ چیز از نگاه کلی تصویر بیرون نرود.

یکی از چیزهایی که من باید احتیاط کنم این است که از استفاده ازپس پردازش افراطی
برای جلوگیری از عکس هایی که مسائل عمده ای دارند جلوگیری شود.
گاهی اوقات این درست است که شما ممکن است بتوانید یک عصاره آزار دهنده از علف را از یک عکس بردارید
یا یک کوه دوردست را خم کنید و آن را فشار دهید تا موثرتر شود.

اما حتی اگر شما این نوع تنظیمات را از دیدگاه هنری یا اخلاقی انجام ندهید،
همیشه بهتر است با بهترین تصویر پایه ممکن شروع شود.
مهم نیست که سبک پردازش پس از پردازش چه کم و یا شدید،
کیفیت تصویر تکمیل شده مستقیما به کیفیت عکس خارج از عکس شما بستگی دارد.

به همین دلیل هر عنصر در عکس های شما باید هدف داشته باشد.
هیچ چیز نباید فقط به این دلیل باشد که “این چگونگی نمایش صحنه” بود
و شما نکته بهتر را پیدا نکردید یا بدتر از آن که شما توجه کافی به توجه خاص به موضوع نداشتید.

NIKON D7000 + 24mm f / 1.4 @ 24mm، ISO 200، 1/80، f / 2.5

من نمی گویم این همیشه آسان است
به عنوان یک مثال شخصی، من اخیرا یک عکس گرفته ام که تقریبا به اندازه کافی خوب است برای انتشار،
اما یک کوه کامل در فاصله ای است که به خوبی کار نمی کند،
و این امکان وجود ندارد که به طوری که مناسب به نظر برسد.
در چنین مواردی خیلی چیزها نباید انجام شود، مگر اینکه از اضافه کردن عکس به نمونه کارها جلوگیری شود.

حتی اگر شما نمیتوانید هر عنصر عکس را بهینه کنید،
احتمالا خوب است که راهی برای بهبود تلاش اولیه شما در یک صحنه وجود دارد.
این جایی است که در مورد چیزهایی مانند
نور و ترکیب یادگیری بسیار مهماست ، زیرا آنها تأثیر بسیار زیادی بر نحوه نمایش نهایی شما دارند.

بالاترین بیان عکاسی این است که کل تصویر تصویری عمدی و عمدی باشد –
جهان را به طوری که بینش و احساسات شما به صورت یکپارچه به بیننده منتقل شود، جذب کنید.
اگر چیزی در تصویر شما غیر ضروری باشد، یا از هدف خود برای عکس منحرف می شود، شما بیشترین استفاده را از صحنه نمی کنید.

NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 175mm، ISO 100، 1/250، f / 4.0

2.3) یافتن مخاطبان مناسب

بسیاری از عکس های کلیدی در وب سایت های سهامی عکاسی نیز دقیقا طراحی شده اند،
هر قسمت از این تصویر عمدا ایجاد شده است.
اما دیدگاه عکاس در این موارد، ایجاد یک کار خیره کننده از هنر نیست،
و نه چیز دیگری در جهان که قبل از آن دیده نشده است را فاش نکرده است.
این یک عکس است که با جستجوی کلمه کلیدی کسی منطبق است.

اگر شما به عنوان یک بیننده، به دنبال یک شاهکار عکس به دنبال یک شاهکار هستید، احتمالا یکی را پیدا نخواهید کرد.
اما اگر به جای این عکس از نظر شخصیتی
که نیاز به تصویری از یک صلیب قرمز در مقابل یک پس زمینه آبی دارد، به دنبال یافتن تصویر درست خواهید بود.

بنابراین، آیا یک عکس “خوب” بستگی دارد به مخاطبان شما.
شما ممکن است موفق به گرفتن زیبا ترین عکس حیوانات اهلی از تمام زمان ها، اما یک بیننده مهم نیست
اگر آنها فقط در تلاش برای پیدا کردن یک تصویر از یک هارمونیک.

و این فقط در مورد عکس های سهام نیست.
بگو، برای مثال، هدف شما این است که بهترین عکس ممکن را از یک منظره کوه بدست آورید.
بسته به مخاطبین شما، این امر می تواند چیزهای بسیار متفاوت باشد.
شخصا، من عاشق عکس هایی هستم که تاریک، خفیف و آرام هستند.
زیباترین عکس کوه برای من ممکن است یکی پس از غروب خورشید گرفته شود،
زمانی که نور کم بسیار کمی وجود دارد و جزئیات بیشتر در سایه گم شده است.

NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 120mm، ISO 100، 30 ثانیه، f / 16.0

بسیاری از عکاسان دیگر عکس هایی را می بینند که خیلی غم انگیز هستند یا شاید به اندازه کافی جالب نباشند.
این به همان اندازه معتبر است اگر تعریف شما از یک تصویر چشم انداز زیبا شامل روشنایی قوی،
رنگ های غنی و یک سوژه ی یکبار در طول زندگی باشد، به عکس های بسیار متفاوت گره می زنید.

بنابراین، برای یک بیننده برای پیدا کردن یکی از تصاویر خود موفق، دید شما برای عکس نیاز به هماهنگی با آنها داشته باشد.
هر دو سلیقه خود را نزدیک تر می کنید،
بیشتر آنها محصول نهایی را دوست دارند و هر چه کمتر متوجه مشکلات احتمالی آن خواهند شد.

البته، نمی توان دقیقا بدانید که چگونه دیگران یکی از تصاویر شما را مشاهده خواهند کرد.
در بعضی موارد، آن را به شانس بیشتر از هر چیز دیگری. با این حال، شانس خوب است
که بیننده های شما سلیقه ای را که مشابه شما هستند، داشته باشند
یا در ابتدا کار شما را دنبال نکنند. به همین دلیل، مگر اینکه شما
در حال حاضر با یک بیننده خاص در حال عکسبرداری (دوباره، مانند عکس سهام)، همه شما می توانید به هر حال انجام می شود
ضبط و نمایش عکس ها که مطابق با تنظیمات خود است.
در پایان روز، در بیشتر موارد، این به اندازه کافی برای پیدا کردن مخاطب مناسب است و می دانیم که آنها سبک شما را دوست دارند.

3) نتیجه گیری

یک عکس خوب است که:

  • یک دید روشن دارد
  • این دیدگاه را با موفقیت بیان می کند
  • با چشم انداز بیننده خود هماهنگ است

چک کردن این جعبه ها، به ویژه دوم، آسان نیست، اما ارزش تلاش دارد.
اگر همه اینها را برآورده کنید، نتیجه روشن است: شما یک عکس موفق خواهید داشت.

در برخی از سطوح، هر عنصر عکاسی – نور، ترکیب، موضوع و غیره – فقط ابزارهایی است
که شما برای رسیدن به هدف یا دیدگاه خود استفاده می کنید.
این که آیا این چشم انداز برای ایجاد یک عکس چشم انداز زیبا و دیدنی است،
یا برای اینکه خود را سریع برای ارسال به یک دوست، مهم نیست.
یک عکس خوب به سادگی در هدف خود موفق می شود و به سلیقه بیننده شما بستگی دارد.

با این وجود، برای رسیدن به آنجا، مهمترین چیز این است که با هدف کار کند.
با انتخاب موضوعهای خود به طور اتفاقی شروع کنید و اطمینان حاصل کنید که هر بیت از هر عکس به دلایلی وجود دارد.
یک عکس خوب به ندرت اتفاق می افتد . اگر شما این را در ذهن داشته باشید،شما در حال حاضر یک قدم بزرگ در جلو بازی است.

NIKON D810 + 24-120mm f / 4 @ 31mm، ISO 64، 1/3 second، f / 8.0


تجسم و عکاسی فیلم

تجسم _روند ساخت یک عکس

پست های مرتبط

نظر دهید