کیفیت نور

کیفیت نور

به دنباله مقاله قبلی، “مطالعه در چشم انداز، کیفیت نور و سایه”، من تصمیم گرفتم
افکار و تجربیاتم را در موردموضوع الهام بخش درعکاسی –  کیفیت نور – به اشتراک بگذارم.
برای سادگی، تصمیم گرفتم از نورنسبت به  تجربه هایم به عنوان یک عکاس چشم انداز درباره نورمتنی کوتاه بنویسم.


برای عکاسی به طبیعت میرویم. بخش عمده ای از تجزیه و تحلیل هایم به شرح زیر است:
به همان اندازه به دیگر ژانرهای عکاسی، مانند پرتره، ماکرو، زندگی، و عکاسی تجاری میپردازیم.
در این مقاله، من به طور گسترده میگویم که چه کیفیت نور برای من در عکاسی چشم اندازمناسب است
و همچنین در مورد سناریو های مختلفی که در آن عکاس منظره که می تواند از خواص های مختلف نور برای ایجاد یک اثر ایفا کند،توضیح خواهم داد.
لطفا توجه داشته باشید که این بحث بر اساس مشاهدات شخصی و تجربیات شخصی من است،
که ممکن است با سایر عکاسان متفاوت باشد.
هدف من کمک به شروع عکاسان چشم انداز به درک کیفیت نور خورشید و نحوه استفاده از این ابزار برای تحقق روند تجسم.

Crepuscular light in the West Fjords, Iceland Nikon D800, Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 G ED VR

Crepuscular light in the West Fjords, Iceland Nikon D800, Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 G ED VR

هنرمندان تصویری (هنرمندان نقاشی، نقاشان مجسمه سازی، مجسمه سازان، عکاسان)
می توانند در مورد نور به بحث و گفتگو بپردازند، می شنویم و می خوانیم “کیفیت” نور، 
که می توانیم بپرسیم “دقیقا این چیست؟” اتفاق نظر در مورد آنچه که “نور خوب” یا “نور بد” را می سازد،


می تواند خسته کننده باشد. پاسخ کوتاه به این سؤال این است که کیفیت نور ممکن است به عکاسان مختلف مربوط شود
و شاید در مراحل مختلف در فرآیند کشف آنها یک معنای متفاوت پیدا کند.
اما در حقیقت همیشه ممکن است “بهترین” کیفیت نور وجود نداشته باشد
که در همه شرایط قابل اجرا باشد یا توسط همه عکاسان مورد توجه قرار گیرد.

بررسی کیفیت نور

برخی از ویژگی های کیفیت نور که عکاسان منظره دنبال می کنند چیست؟
آیا یک نامزد مشترک وجود دارد؟ بعضی از عکاسان ممکن است صحنه “گرم” رادوست داشته باشند. .

Nikon D5000, Nikkor 55-200mm f/4.0-5.6 G ED VR

Nikon D5000, Nikkor 55-200mm f/4.0-5.6 G ED VR

یا یک صحنه “سرد”. . .

Nikon D800, Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5G ED VR

Nikon D800, Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5G ED VR

بعضی از عکاسان ترجیح می دهند با نور به اصطلاح “سخت” کار کنند…

Nikon F6, Nikkor 20mm f/2.8 Ais, Kodak T-Max 100, Wratten #15

Nikon F6, Nikkor 20mm f/2.8 Ais, Kodak T-Max 100, Wratten #15

  یا نور “نرم” .  

Nikon D800, Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 G ED VR

Nikon D800, Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 G ED VR

اساسا، نوربه عنوان ابزار فیزیکی و زیبایی شناختی مورد توجه قرارمیگیرد
تا بینش هنری را به یک تصویر تبدیل کنم که در حین باز شدن شاتر احساس هنرمند را بیان می کند.
بسیاری از عکاسان چشم انداز ممکن است نور “جادویی” را توصیف و قسم خورند که ممکن است
دشوار باشد که در کلمات بیان شوند، اما آنها مطمئنا وقتی آن را می بینند می دانند که درست است.

یکی از نقل قول های مورد علاقه من از Galen Rowell غیر قابل مقایسه است:
“اولین فکر من همیشه نور است”. فلسفه آقای روول، مفهوم ضروری فنی و زیبایی شناسی فرآیند عکاسی است.
در ایجاد یک عکس منظره ی من، به کیفیت نور با دو ویژگی درونی مرتبط با ذهن نگاه می کنم: جهت و درجه حرارت رنگ.

چرا این دو خواص؟ جهت گیری نور، کیفیت کلی سایه، کنتراست و بافت را در منظر تعیین می کند.
در عوض، سایه ها عمق، شکل و ابعاد را در صحنه ایجاد می کنند
و همچنین ممکن است احساسات و تحریک کننده ای را برای عکس ایجاد کنند. چرخه ی نور

آنالیز کیفیت نور

برای کمک به شروع عکاسان به درک ویژگی های مختلف نور،
اجازه دهید نگاهی به چند نمونه از جهت نور کنترل شده بپردازیم. کاغذ ساده ی کشیده را در نظر بگیرید.
اگر جهت نور را تغییر دهیم، آیا این بر ظاهر فیزیکی و خلق این موضوع تأثیر می گذارد؟
عکس زیر نشان می دهد که کاغذ تنها با یک لامپ سقفی بالای لامپ روشن می شود.
جهت گیری این روشنایی بیشتر یا کمتر، اما به طور کامل نیست.

همانطور که می بینید، سایه هایی وجود دارد که احساس شکل، ابعاد و بافت می دهند،
اما اثر نه فیزیکی و نه احساسی است. در واقع، به نظر می رسد تا حدودی صاف، زیرا سایه نسبتا مسطح است. سایه ها در یک تکه کاغذ بعد، اجازه دهید نور را با نگه داشتن لامپ رشته ای بالای سر و تنظیم یک چراغ عکس در جلوی سوژه،
به طور مستقیم در پشت سوژه و از هر دو طرف، تنظیم کنیم. مجددا روشنایی تقریبا برابر است.
به عنوان مثال نور خورشید صحنه را از همه جهات به تصویر می کشد (مانند اثر جعبه نرم) و سایه ها پر می شوند.
در مقایسه با تصویر قبلی، این موضوع فیزیکی مشابهی دارد و ظاهر عاطفی – بی حوصله و خسته کننده است.
کیفیت نور اما صبرکنید . .  اگر مسیر نور را تغییر دهید چه اتفاقی می افتد؟
بیایید خاموش کردن لامپ سقف بالای سر و همچنین لامپ از پشت،
در فونت، و از سمت راست، تنها کاغذی که از طرف چپ با زاویه پایین روشن می شود روشن شود. نور از کنار

وای . . .  چه تفاوتی. این نور ویژه یک ظاهر و احساس کاملا متفاوت ایجاد کرده است.
با توجه به اینکه منبع نور در حال حاضر یک طرفه است  و در زاویه کمتری قرار دارد،
ما می توانیم سایه های طولانی تر، شکل ها و خطوط بیشتری،
بافت های بیشتر و حس عمیق افزایش پیدا کنیم که در مواردی که قبلا بیشتر از همیشه روشن بوده اند، درک شده است.

با نشانه های دیداری برجسته تر از سایه های تعریف شده که متناوب با برجستگی ها هستند،
ذهن بیشتر الهام بخش تفسیر و دیدن “چهره ها، کوه ها، دره ها، تپه ها، نقص ها و چروک ها است.”

در مورد دیگر اشکال جهت نور چیست؟ آیا هنرمند و عکاس تصویری هنوز می توانند
این نوع نمایشنامه نویسی بدون نورپردازی را ایجاد کنند؟
برای پیدا کردن، کاغذ را تنها با یک لامپ از پشت در زاویه کم ( یعنی نور پس زمینه) روشن کنیم:

تاباندن نور از پشت یا بالا

بسیار جالب. . . در مقایسه با تصویر قبلی که با روشنایی جانبی ساخته شده است،
شباهت ها و تفاوت های زیادی وجود دارد. برای یک، سایه های طولانی باقی می ماند،
یعنی ما می توانیم ویژگی های فیزیکی مشابه (شکل، بافت، عمق) و همچنین احساسات دراماتیک را درک کنیم.

تفاوت این است که خود “چشم انداز” به دلیل تغییر در جهت سایه تغییر کرده است.
در عوض سایه های طولانی که عمود بر محور لنز قرار می گیرند، سایه ها به سمت لنز هدایت میشوند.
بنابراین، با یک الگوی جدید از سایه ها و برجسته های متناوب، ذهن می تواند اکنون یک صحنه کاملا متفاوت را تفسیر کند.

این انتقال، اگر نه یک هویت متفاوت باشد، دارای چهره های جدید و کوه ها است.
از آنجا که سایه ها متفاوت هستند، ساختارهایی که قبلا با روشنایی جانبی دیده می شود،
کمتر برجسته هستند، ممکن است دیگر قدردانی شوند، یا توسط بیننده تفسیر می شود.

نتیجه؟ دو منبع مختلف نور. . . دو مجموعه مختلف از سایه ها. . . دو حالت و تفسیر کاملا متفاوت – همه با توجه به جهت نور.

خوب، اگر ما نور را به صورت یک طرفه نگه داریم، اما اگر سوژه را مستقیما در جلوی ( یعنی منبع نور پشت لنز) روشن کنیم،
چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ بر اساس مثال های قبلی، می توانید جهت و “کیفیت” سایه ها را پیش بینی کنید؟
این چیزی است که شما فکر می کنید که لنز از این نوع نور دیدن می کند؟
و چه تاثیر فیزیکی و عاطفی این نور بر تصویر و در نتیجه بیننده است؟

نور از پایین

همانطور که انتظار می رود، در مقایسه با نورپردازی جانبی و روشنایی پشت،
نور جلویی ارائه یک نسخه کاملا متفاوت است. از آنجا که سایه ها اکنون از لنز دور می شوند ،
آنها پنهان تر هستند، همانطور که سایه ها در دو نمونه اول پنهان شده بودند، زمانی که آنها با نور بیشتری روشن می شدند.

با سایه هایی که در حال حاضر بیشتر از دیدگاه پنهان شده اند،
به طور قابل پیش بینی ما از عمق فیزیکی، بافت ها، شکل ها و
حالت هایی که با روشنایی جانبی و روشنایی پشتی برجسته شده اند، از دست می دهیم.

در حال حاضر جلوی سوژه با “از دست دادن بافت ها، چروک ها و نقایص” “صاف” ظاهر می شود.

در مقایسه با “روشنایی حتی” در دو نمونه اول، این اثر مقرون به صرفه نیست.
به طور اساسی، روشنایی جلویی شبیه به کیفیت نور است که بسیاری از عکاسان پرتره از آن استفاده می کنند،
یعنی روشنایی پخش شده در جلو (یعنی نورپردازی پروانه ها)
برای پنهان کردن چین و چروک ها، منافذ، چین و چروک و نقص در پوست صورت.

با پنهان کردن سایه ها و در نتیجه به حداقل رساندن بافت،
بیننده یک سطح نرم تر و نرمتر را تفسیر می کند. برای عکاسان زرق و برق،
این کیفیت نور ممکن است برای اثر مورد نظر باشد؛ اما برای عکاس چشم انداز،
ضبط این نقص دقیقا همان چیزی است که ما می خواهیم.
ما می خواهیم مخاطبان ما را به بافت های جادویی، چروک ها،
سایه های عمیق، و شاید خلق و داستان های جالبی بپردازیم.

همانطور که شما به راحتی می توانید از این شبیه سازی ها نتیجه گیری کنید،
سایه ها و کنتراست یک نشانه ضروری بصری برای ذهن انسان در درک شکل و عمق در فضای سه بعدی هستند.
درغیر این نشانه های بصری، ذهن در غیر این صورت یک صحنه تخت،
که از دیدگاه زیبایی شناسی مطلوب نیست، تفسیر می شود.

علاوه بر این، این تظاهرات به شدت نشان می دهد
که کیفیت نور که به خوبی برای عکاسی چشم انداز به چشم می خورد، زاویه کم نور، نور یک طرفه از طرف یا به طور مستقیم در پشت چشم انداز است.
از این رو، شیوه ای که عکاس از جهت نور برای ایجاد یک عکس استفاده می کند، برای ایجاد تاثیر کلی جسمی و عاطفی یک تصویر ضروری است.
این پدیده زیبا توضیح می دهد که چگونه یک عکاس داده شده با یک دید هنری داده
(یا دو عکاس مختلف با تجربه های مختلف زندگی و دیدگاه های هنری)
می تواند یک موضوع مشابه را عکاسی کند و با تصاویر کاملا متفاوت کنار بیاید.
به نظر من فروتنانه، این عالم عکاسی به عنوان یک شکل از هنر است. واقعا همه چیز در مورد نور است “آخرین بزرگترین دنده” نامناسب است. . .
حالا، اجازه دهید توجه ما را به نمونه های زندگی واقعی از کیفیت نور در عکاسی در فضای باز تبدیل کنیم.

1) نورپردازی جانبی

نورپردازی این کیفیت مورد علاقه من است،
زیرا مسیر حرکت یکنواخت آن به زیبایی سایه ها، بافت ها و شکل ها را جذاب می کند و همچنین سه بعدی و روحیه را به صحنه تبدیل می کند:

کیفیت نورپردازی

کلمات واقعا نمی توانند عدالت را انجام دهند – یک هنرمند تصویری فقط باید این نور را برای خودش بشناسد.
صحنه چشم انداز زیر را در نظر بگیرید که نور خورشید حادثه در زاویه ای نزدیک به عمود بر محور لنز قرار دارد.
نور پردازی

Ikeda Anba 4 × 5، Nikkor-SW 75 میلیمتر f / 4.5، Ilford HP5 Plus، Warts # 15

من این ترکیب را ساختم به طوری که در سراسر چشم انداز نور وجود خواهد داشت
که باعث ایجاد درگیری از سایه ها و برجسته ها در پیش زمینه فوری، در وسط و در پس زمینه می شود.

همانطور که می بینید، سایه های ماسه، شاخه های درخت و سنگ های ماسه سنگ، یک توهم عمق

و همچنین یک آرایه از بافت های جالب را که از نزدیک تا دور فاصله دارند، ایجاد می کنند.

در نظر من فروتنانه، فرض این ترکیب قوی است،

این نوع صفحه نمایش نور یکی از جنبه های لذت بخش تر از عکاسی چشم انداز است.

در این عکس بعدی، ساخته شده در طول پیاده روی سرد،
اما نفس گیر از طریق ارتفاعات ایسلند، نور در یک زاویه پایین تقریبا عمود بر محور لنز آمد (صدا آشنا؟).
پس از صبر و حوصله در انتظار طوفان برف / یخ زده و عبور ابر به آرامی بلند می شود، زیباترین کیفیت نور من تا به حال شاهد کوه.

“این افتخار بود!” سایه ها و کنتراست جذاب بودند، همانطور که حس بعد و بافت بودند.
خلق و خوی صلح آمیز بود، نشاط بخش و پرانرژی بود. . .
همانطور که شاهد زیبایی ظهور بودم، من الهام گرفتم که
یک عکس را به نمایش بگذارم که تمام این ویژگی ها و احساسات را منتقل کند.

نور از جنبه های لذت

نیکون D800، Voigtländer 40mm f / 2 SL II

من بعد از یک طوفان زمستانی پاکیزه در کوه های سیراوه نوادا کالیفرنیا
(بیشتر در مورد این مورد ویژه نور در یک مقاله آینده) این عکس بعدی را ساختم.
همانطور که می بینید، نور در سراسر کوه در زاویه کم و عمود بر لنز است.
لطفا توجه داشته باشید که جهت سایه ها، کنتراست کلی و بافت های درشت در برف و سنگ.
باز هم، این کیفیت روشنایی چیزی است که واقعا من را در عکاسی منظره هیجان زده می کند!
کیفیت و روشنای در چشم انداز

Mamiya 7II، 210mm f / 8، Kodak T-Max 100، Wratten # 16

فراتر از چشم اندازهای خالص، نورپردازی جانبی می تواند
به طور بالقوه نتایج زیبایی فیزیکی و زیبایی را با گیاهان و گل ها به دست آورد،
همانطور که دو تصویر زیر نشان داده شده است.
هر گل توسط نور خورشید در زاویه نزدیک به 90 درجه به لنز روشن می شود. بافت گلبرگ به زیبایی تشریح شده است
و یک بار دیگر، اثر متقابل برجسته و سایه ها، عمق و عنصر فتنه را ایجاد می کند.
نیکون D5000، میکرو نیکور 60mm f / 2.8 G ED

نیکون D5000، میکرو نیکور 60mm f / 2.8 G ED

نورپردازی در گل ها

نیکون FM3a، میکرو نیکور 55mm f / 2.8 AIS، Kodak Ektar 100، 81A

2) نور پس زمینه

بعد، اجازه دهید نمونه هایی از نور پس زمینه را در نظر بگیریم،
که در آشکار سازی بافت ها و ایجاد شکل و ابعاد با ویژگی های اضافی در موارد خاص نیز شناخته شده است
نور پس زمینه
در عکس بعدی از تپه های شن و ماسه در طلوع خورشید در پارک ملی مرگ دره،
نور در سراسر منظره از پشت در زاویه کم است، که سایه ها را به سمت لنز پرتاب می کند.
همانطور که با نورپردازی جانبی، این کیفیت نور به طرز جادویی،
بافت شن و ماسه را زیبایی می دهد و به شکل متفاوتی از سایه ها و برجسته ها، زیبایی آن را شکل و خطوط می کند.
توجه به نور پس زمینه

Nikon D800، Nikkor 28-300mm f / 3.5-5.6 G ED VR

علاوه بر این، از لحاظ ایجاد خلق و خو و در یک چشم انداز، نور پس زمینه می تواند جادوی خود را در تعدادی از راه های دیگر کار کند.
به منظور ایجاد خلق و خوی جذاب، من اغلب استفاده از نور پس زمینه برای استفاده از اثرشبح وtranslucence .

3) Silhouetting

در عکس بعدی که در یکی از زمینه های مورد علاقه من، منظره طبیعت Torrey Pines،
درختان کاج در برابر یک ابر درخشان در غروب خورشید، خلق و خوی پر جنب و جوش و نشاط آور، ساخته شده است.
همانطور که من شاتر را برای قرار گرفتن در معرض قرار دادم، هدف هنری من این بود
که یکی از اشکال زندگی نادر طبیعت (دومین درخت کاج در جهان) را با رنگهای پر جنب
و جوش مقایسه کند تا بیننده را به یک جهان با ارزش و جادویی دعوت کند. . .
Silhouetting

Ikeda Anba 4 × 5، کداک Wide Field Ektar 100mm f / 6.3، Fujichrome Velvia 100، 81C

به طور مشابه، این عکس بعدی از شکل گیری ابر در غروب خورشید،
Silhouetting

Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 50، 85C

همان ویژگی های فیزیکی و احساسی را به وجود می آورد.
ترکیبی از سایه های عمیق و برجسته های برجسته، عمق و احساسات را ایجاد می کند
و نور پس زمینه در زیر ابرها قرار می گیرد و سطح اقیانوس، بافت های جذاب ایجاد می کند.
همانطور که در این نور خیره کننده مطالعه کردم و عجیب و غریب بودم،
احساس کردم که می توانم به لمس ابرها و لمس کردن دست ها دست پیدا کنم. . .
در لحظه ی تعیین کننده شاتر، این دقیقا همان احساساتی بود که مایل بودم با عکسم ارتباط برقرار کنم.
 Silhouetting

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، کداک Portra 160، 81C

4) روشنایی

یکی دیگر از موارد ویژه نور پس زمینه شامل انتقال ظریف نور از طریق انواع رسانه ها می شود.
مثال کلاسیک، تابش گرم و درخشان نور خورشید از طریق شاخ و برگ در پاییز است،
به عنوان عکس بعدی نشان داده شده است.
با این وجود، بافت و توهم عمق، این شکل روشنایی به خودی خود میتواند یکی از ویژگیهای برجسته چنین تصویری باشد.
Nikon D800، Nikkor 28-300mm f / 3.5-5.6 G ED VR

Nikon D800، Nikkor 28-300mm f / 3.5-5.6 G ED VR

در مقیاس کوچکتر، همانطور که در نزدیکی نزدیک، می تواند به صورت خلاقانه نیز به کار برده شود تا یک موضوع دیگر به نظر برسد،
به طوری که عکس زیر از یک گل گلدان لذیذ پس از باران تازه نشان داده می شود.
Kodak Easyshare Z1012 IS

Kodak Easyshare Z1012 IS

استفاده منحصر به فرد مورد علاقه من از شفافیت در فرایند خلاق، شامل تابش شکوه نور خورشید از طریق ابرها (به ویژه در نزدیکی غروب خورشید) است.
با توجه به اینکه عکاس به طور ممتاز دستکاری در معرض / فیلم توسعه / پس پردازش را برای کنترل برجسته های قوی، اثر زیبایی را می توان بسیار لذت بخش است.
Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Ilford Pan F Plus 50، Wratten # 25A

Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Ilford Pan F Plus 50، Wratten

علاوه بر جامدات و گاز / ابرها، شستشو با آب نیز ممکن است غافلگیر کننده ای را در حالت خلق صحنه چشم انداز جای دهد.
عکس زیر را که در طی یک سفر از طریق ایسلند جنوبی ساخته ام، به تصویر بکشید تا “نیمه شب خورشید” را بخوانم.
در اینجا در یک آبشار مبهم اما لذت بخش، تابش آفتاب از طریق غبار آب اثر غیرمنتظره ای بر برجسته صحنه که در حال حاضر با شکوه است که در حال رسیدن است.

نیکون D800، نیکور 24-85mm f / 3.5-4.5 G ED VR

نیکون D800، نیکور 24-85mm f / 3.5-4.5 G ED VR

5) روشنایی جلو

از همه ویژگی های نور که من بررسی کرده ام، این کمترین کیفیت نور من است، به دلایل نشان داده شده در شبیه سازی بالا.
باز هم، جهت گیری نور (از پشت لنز) به طور موثر  سایه های از لنز را پنهان می کند،
که برای یک عکاس چشم انداز مطلوب نیست.

سایه های پنهان اثر تاسف بار محروم از شکل، عمق و بافت از یک صحنه است
که به نوبه خود منجر به یک تصویر صاف و فیزیکی و احساسی می شود.
با این گفتن، من می توانم از سه سناریو استفاده کنم که به طور بالقوه می توان
از نورپردازی جلو برای ایجاد یک عکس منظره قانع کننده استفاده کرد.
اولین سناریو، جایی است که نور خورشید (به ویژه در اوایل طلوع و غروب آفتاب) یک ساختمان دوردست (مانند یک کوه) را روشن می کند

 

Nikon D3s، Nikkor 50mm f / 1.8 D

Nikon D3s، Nikkor 50mm f / 1.8 D

دومین سناریو می تواند عکاسی یک رنگین کمان، یکی از پرطرفدارترین (و در عین حال نسبتا غیر معمول) پدیده نور در طبیعت باشد.

نیکون D800، نیکور 28mm f / 2.8 AIS

نیکون D800، نیکور 28mm f / 2.8 AIS

سناریوی سوم که در آن نورپردازی جلوی ممکن است به یک عکاس چشم انداز تجدید نظر کند،
سایه ای است که توسط یک شی که مستقر در پشت دوربین (مانند یک درخت) قرار گرفته است،
گرفته می شود تا علاقه های پیش زمینه را در صحنه ایجاد کند.
شخصا، من هنوز از این نوع سنسور نورپردازی الهام گرفته ام، اما مطمئنا چیزی است که ممکن است
در نظر گرفته شود که ترکیب ظاهری ضعیف باشد یا اینکه موقعیت عکاس در زمینه نسبت به نور، به آسانی قابل تغییر نیست
 
نیکون D3s، نیکور 24mm f / 1.4G

نیکون D3s، نیکور 24mm f / 1.4G

6)  روشنایی

همانطور که ممکن است در گذشته با عکاسی از منظره عکسبرداری خود تجربه کرده باشید،
حتی نورپردازی (به خصوص از آسمان پرتقال)، به عنوان نورپردازی جانبی و نور پس زمینه به نظر بصری یا احساسی جالب نیست.
با توجه به ماهیت پراکنده این نورپردازی، بسیاری از سایه های چشم انداز پر شده است،
که در نتیجه عکس نسبتا کم و ظاهر فیزیکی و عاطفی تخت است، همانطور که عکس زیر نشان می دهد.
به این دلایل، من معمولا از این نوع نورپردازی در عکاسی از منظره ها اجتناب می کنم،
مگر اینکه چیزی در ساختار خاصی یا منحصر به فرد در مورد منظره وجود داشته باشد.

نیکون D800، Voigtländer 40mm f / 2 SL II

نیکون D800، Voigtländer 40mm f / 2 SL II

با این حال، حتی نورپردازی می تواند به طور بالقوه در عکسبرداری از فضای باز در نزدیکی،
به ویژه درختان، گیاهان و گل ها، که در آن کنتراست کم و سایه های نرم تر ممکن است باعث شود
موضوع ظاهری راحت تر باشد، مطلوب باشد. عکس زیر از یک بشکه کاکتوس را در نظر بگیرید.
در اینجا، آسمانها درخشان بودند (تقریبا f / 8 نور شدید از طریق  “Sunny 16 Rule” )
و روشنایی در مقایسه با پیش بینی کم بود.
این در واقع نور بود که من برای این موضوع دلسرد شدم، چون سایه های نرم می تواند خلق و خوی دلپذیر تر را به موضوع دیگری دربرگیرد.

Ikeda Anba 4 × 5، Kodak Ektar 203mm f / 7.7، Ilford Ortho Copy Plus

Ikeda Anba 4 × 5، Kodak Ektar 203mm f / 7.7، Ilford Ortho Copy Plus

یکی دیگر از مزیت بالقوه انتشار نور حتی در فرآیند تجسم،
جذابیت رنگ در گیاهان و گلهاست، به خصوص در زیر نور آسمان پر از اقیانوس روشن (بین f / 5.6 و f / 8 شدت).
من امیدوارم که بسیاری از عکاسان همکارش نیز درخشندگی زرد، قرمز و سبز
در گلها را تحت آسمان غلیظ کشف کرده اند، همانطور که دو تصویر زیر نشان داده شده است.

نیکون FM3a، نیکور 28-70mm f / 3.5-4.5 D، Kodak Ektar 100، 81A

نیکون FM3a، نیکور 28-70mm f / 3.5-4.5 D، Kodak Ektar 100، 81A

 

نیکون D5000، میکرو نیکور 60mm f / 2.8G

نیکون D5000، میکرو نیکور 60mm f / 2.8G

یک سناریوی سوم که در آن حتی نورپردازی ممکن است سودمند باشد،
در عکسبرداری از آبشارها خواهد بود.
بسیاری از عکاسان چشم انداز (من خودم) ترجیح می دهند که نور نرمال، پخش شده و کم نور
(به جای تابش مستقیم نور خورشید) برای این افراد باشد،
زیرا انعکاس شدید و انعکاسی از نور مستقیم خورشید در آب ممکن است از زیبایی برخوردار نباشد.

Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 50، 85C

Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 50، 85C

یک استثناء قابل توجه برای جلوگیری از نور مستقیم آبشارها،
حوض پرچم ماهواره ای در پارک ملی یوسمیتی (همچنین آتش سوزی آتشفشان) است
که در آن نور مستقیم نور خورشید در یک جریان متوسط ​​آب که در اواسط فوریه
در مقابل صورت ال کاپیتان قرار دارد ظاهر بی نظیر از گدازه ریختن روی صورت کوه را ایجاد می کند.

Mamiya 7II، 150mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 50، 81C

Mamiya 7II، 150mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 50، 81C

7) نور خورشید میانه روز

همانطور که در مورد روشنایی جلویی است، کیفیت نور خورشید در اواسط روز،
یکی از گزینه های منفی انتخاب نور در عکاسی چشم انداز است.
مسئله این نوع روشنایی غیر یکنواخت این است که سایه هایی که کست می شوند،
نسبتا کوتاه تر، سریع تر، تیره تر و جزئیات کمتر بافتی نسبت به سایه های طولانی تر، نرمتر و جزئیات بیشتر از نور یک طرفه دارند.
دو طرح زیر را که این مشکل را نشان می دهند، در نظر بگیرید.

خورشید در آسمان در اواسط روز است

خورشید در آسمان در اواسط روز است

 

خورشید کم کم در آسمان در افراط روز است

خورشید کم کم در آسمان در افراط روز است

با توجه به موقعیت بالا خورشید در آسمان در اواسط روز
(به خصوص در طول ماه های تابستان در ایالات متحده که من بیشتر عکس می زنم)،
شدت بالا، نور غیر یکنواخت به طور بالقوه “با تابلوی” سایه در سایه باز. در تئوری، این دخالت ممکن است
دامنه بافت سایه ها را کاهش داده و جزئیات آنها را به حداقل برساند.
طبیعت کوتاه این سایه ها نیز ظاهر سه بعدی صحنه را خنثی می کند و به نظر می رسد نسبتا مسطح است.
برعکس، زمانی که خورشید در آسمان در اوج روز قرار دارد
(به عنوان مثال طلوع خورشید و غروب خورشید)، نور بیش از حد یکنواخت و کمتر شدید است
و بنابراین (در تئوری) باید تداخل کمتر بین نور خورشید و آسمان خراش وجود داشته باشد.
این به سایه های طولانی تبدیل می شود که ممکن است به طور بالقوه جزئیات و بافت بیشتری داشته باشند.

یکی دیگر از ضعف نور خورشید در اواسط روز، این است که دمای رنگ (بیشتر در این زیر) بیشتر “خنثی” است،
به این معنی که رنگ آن “سفید” تر است، که برای عکاسی منظره رنگی خود زیبایی نخواهد داشت.
برای این همه دلایل، من معمولا از این کیفیت نور برای عکاسی چشمگیر جلوگیری می کنم.
با این وجود، تعدادی از سناریوها وجود دارد که این کیفیت نور ممکن است برای عکاسی منظره مطلوب باشد.

یک سناریو در عکاسی معماری سیاه و سفید خواهد بود
که در آن عکاس می تواند از کنتراست بالا و سایه های تاریک برای ایجاد عکس های انتزاعی استفاده کند،
به ویژه اگر فیلتر لنز برای  جلوگیری از نور آبی استفاده شود.

در مرحله دوم، برای عکاسی منظره رنگی، نور خورشید در اواسط روز،
در زیر آسمان روشن، می تواند برای جذب بلوز های پر جنب و جوش، سبز و فیروزه ای در آب مورد استفاده قرار گیرد،
به عنوان دو تصویر زیر نشان داده شده است.
این روشنایی به خوبی به یک فیلتر پلاریزاسیون پاسخ می دهد تا انعکاس آب را کاهش دهد و اشباع رنگ آب را افزایش دهد.

نیکون FM3a، نیکور 28-70mm f / 3.5-4.5 D، Fujicolor Superia XTRA-400، 81A

نیکون FM3a، نیکور 28-70mm f / 3.5-4.5 D، Fujicolor Superia XTRA-400، 81A

 

نیکون D5000، Nikkor 18-55mm f / 3.5-5.6 G VR

نیکون D5000، Nikkor 18-55mm f / 3.5-5.6 G VR

و سوم اینکه نور شدید نور از خورشید در اواسط روز در یک آسمان آبی روشن
(شدت f / 16 تا f / 22) یک ابزار گرانقیمت برای 
عکاس مادون قرمز بوده است،
زیرا این زمان روزی است که نور خورشید غنی شده است با اشعه مادون قرمز

Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Ilford SFX-200، Hoya R72

Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Ilford SFX-200، Hoya R72

8) ساعت طلایی

“شما فقط یک طلوع خورشید و یک غروب خورشید را در روز دریافت میکنید،
و شما تنها چند روز در این سیاره دریافت میکنید. یک عکاس خوب ریاضی را انجام می دهد و هر دو را نیز تلف نمی کند. ” – گالن روول.

پیدا کردن این نور آسان است: به زودی پس از طلوع خورشید و کمی قبل از غروب خورشید،
هر چند مدت هر یک ساعت ممکن است بسته به محل شما نسبت به استوا زمین متفاوت باشد.

نزدیک به استوا، ساعت طلایی ممکن است کمتر از یک ساعت طول بکشد،
و دور از استواکتور ممکن است طولانی تر از یک ساعت طول بکشد در مقایسه
با نور از خورشید در اواسط روز، شدت کمتری دارد و نسبت به نور کمتری دارد.

البته، نور نور طلایی دارای اصطلاح تقلبی است که برای ایجاد سایه های طولانی،
آشکار سازی بافت ها و دادن ابعاد به یک صحنه ضروری است.
در نزدیکی افق (یعنی در طلوع خورشید و غروب خورشید)،
نور باید فاصله ای طولانی را از طریق اتمسفر حرکت دهد.

با توجه به پراکندگی انتخابی نور توسط مولکول های گاز در جو،
طول موج های کوتاه تر نور به طور نامنظم “فیلتر شده”، ترک یک نسبت بالاتر از نور طولانی دیگر؛ از این رو،
ظاهر گرمتر نور در طلوع و غروب خورشید.
همانطور که آقای روول در نقل قول فوق العاده اظهار داشت، این نور همه جا برای گرفتن است.

Ikeda Anba 4 × 5، Nikkor-SW 75mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 100، 81A

Ikeda Anba 4 × 5، Nikkor-SW 75mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 100، 81A

 

Nikon D800، Nikkor 28-300mm f / 3.5-5.6 G ED VR

Nikon D800، Nikkor 28-300mm f / 3.5-5.6 G ED VR

برای مقایسه و برای تضمین شدت تفاوت بین ظاهر فیزیکی
و خلق و خوی یک چشم انداز بین نورپردازی دو طرفه و حتی روشنایی،

لطفا عکس زیر از تپه های شن و ماسه ای که چند دقیقه قبل از ساعت طلایی آغاز شده است، بررسی کنید.
بافت هایی که به وضوح در صحنه آفتابگردان بالا به چشم می آیند، در صحنه ی یکنواخت روشن وجود ندارد.

کنتراست، سایه ها و خطوط در صحنه آفتابگردان قابل توجه است،
در حالیکه صحنه ی یکنواخت به نظر می رسد مسطح است، به طوری که یک آسمانخراش تنها صحنه را روشن می کند
و تمام سایه ها را پر می کند. یک منظره گرم، تابشی و پویا است؛
 دیگر سرد، صاف و بی حوصله است. همان موضوع . . دو کیفیت متفاوت نور. . . دو عکس کاملا متفاوت.

مشاهده نکته: لطفا بر روی هر یک از این دو عکس کلیک کنید و از فلش در سمت راست پایین استفاده کنید تا بین دو تفاوت بین آنها بیندازد.

Nikon D800، Nikkor 28-300mm f / 3.5-5.6 G ED VR

Nikon D800، Nikkor 28-300mm f / 3.5-5.6 G ED VR

9) دمای رنگ

علاوه بر جهت گیری نور، دمای رنگ به عنوان کیفیت نور نقش مهمی در فرآیند تجسم در عکاسی رنگی دارد.
بدون شک، بسیاری از عکاسان چشم انداز در حال حاضر قدردانی و لذت بردن از چگونگی گرمایی نسبی
(یا خنکی) یک صحنه به طور بالقوه خلق و خوی خاص و احساسات به یک عکس است. امیدوارم که بسیاری از عکس های فوق این اثر را نشان داده اند.

دمای رنگ  یک ویژگی جالب فیزیکی نور است که رابطه بین درجه حرارت یک منبع تابش و رنگ نور که منبع تولید می کند را تعیین می کند.
در عکاسی دیجیتال رنگی، دمای رنگ نور اغلب مترادف با اصل تعادل رنگ سفید است.
درجه حرارت رنگ از چرخه نور خورشید در طول روز، در حال کم در دمای در طلوع آفتاب،
به تدریج افزایش نسبت به اواسط روز ، سپس به تدریج کاهش دوباره به سمت غروب و سپس در اوج غروب شدید.


در عکاسی دیجیتال رنگی، تعادل رنگی بومی وجود ندارد که برای قرار گرفتن در معرض استفاده می شود.
این ویژگی را می توان تغییر داد. در فیلم عکاسی فیلم، تعادل رنگی یک فیلم مشخص ثابت شده است
یعنی روشنایی روزانه در مقایسه با تنگستن متعادل)، اما این نیز می تواند برای اهداف خلاقانه اصلاح شود.
بدون شک می گوید مهم ترین راه برای عکاس برای کنترل تعادل رنگ سفید، انتخاب نور مناسب است.
با این حال، اگر نور در دسترس برای تحقق فرایند تجسم عکاسان ایده آل نباشد،
پس از آن می توانید تعادل رنگ سفید را برای رسیدن به اثر مورد نظر دستکاری کنید.


به عنوان مثال، عکاسان فیلم رنگ می توانند به راحتی (و به طور مستقیم) دمای رنگ نور قبل را تغییر دهند
این لنز با استفاده از فیلترهای لنز پیچ خورده (یا خنک کننده) وارد لنز می شود.
عکاسان دیجیتال رنگی می توانند به راحتی دمای رنگ را از طریق منوهای کامپیوتر در دوربین دیجیتال تغییر دهند.
زمان و چقدر یک عکاس باید دمای رنگ نور را تغییر دهد یک تصمیم بسیار شخصی است
که بر روی دیدگاه هنرمندان و اهداف هنری عکاس برای ایجاد عکس تعریف شده است.
هیچ درست یا غلطی وجود ندارد. . . برای چشم انداز من و عکس های منظره، من ترجیح می دهم یک انتقال گرم است.

10) نتیجه گیری

نقطه شروع از این مقاله این است که نور ابزار مهمتری است که عکاس باید تصویری هنری را به یک عکس تبدیل کند.
کیفیت نور را می توان با روش های مختلف توصیف کرد و همیشه به مقوله های منظم تعریف نمی شود و قطعا در توصیف ها همپوشانی وجود دارد.
با این حال یکی از این کیفیت ها را تعریف می کند، مطمئنا ممکن است عکاسان مختلفی که تجربیات و اهداف زندگی متفاوت داشته اند،
معانی مختلفی داشته باشند، همانطور که انتظار داریم.

جهت گیری نور اثر قدرتمندی بر نحوه عکاسی دارد که ترکیب را تولید می کند
و باعث قرار گرفتن در معرض آن می شود. جهت گیری نور و در نتیجه کیفیت سایه ها،
به معنای واقعی کلمه تصویر تصویر را در چشم ذهن تصور می کند و به یک تصویر فیزیکی تبدیل می شود
و در نهایت احساسات که عکاس می خواهد برای انتقال آن را تعیین می کند.

هیچ کیفیت ایده آل برای همه عکاسان برای همه سناریوها وجود ندارد.
این همه به آنچه که عکاس می خواهد برای ساختن و انتقال آن بستگی دارد.
دمای رنگ نور و گرمای نسبی آن (یا خنک بودن) می تواند برای دستیابی به اثر مورد نظر مورد جستجو و / یا دستکاری قرار گیرد.

همانند جهت جهت گیری نور، چگونگی نمایش، ساخت و دستکاری این ویژگی در قلب فرایند خلاق و تجسم است. مطالب مرتبط:

ساخت یک عکس: روند تجسم

مطالعه عکس  منظره، نور و سایه

 

 

پست های مرتبط

نظر دهید