تفهیم نور و منظره

مطالعه عکس  منظره، نور و سایه

مطالعه عکس  منظره، نور و سایه

سه سال پیش، وقتی نخستین تورهای عکس خود را از طریق منظره های زیبای ایسلند ساختم،
به یادگیری یک بحث شگفت انگیز شاد با عکاسان همکارم.
ما فقط از یک عکس عکس به یاد ماندنی به خانه مهمانیم بازگشتیم.

همانطور که ما ، غذا میخوریم و می خندیم، بحث به آرامی به عکاسی تبدیل می شود.
پس از بحث به ظاهر جدی و واجب از دنده دوربین، ما به موضوعات جالب دیگری مانند نور، مقصد سفر و سوءاستفاده های فردی ما رسیدیم.یک نجیب دلسوز، عاقل و باهوش از هلند یک نظر جالب داشت که تا به حال با من مخالفت کرده است.او گفت، با ترکیبی از لذت و تفریح، و من او را متنفرم:

“این شگفت انگیز است که چگونه عکاسان می توانند همزمان به همان محل سفر کنند و با عکس های کاملا متفاوت کنار بیایند.”

او گفت: “او فریاد زد، و لبخند می زند و از او می پرسد.
جالب توجه است، مکث با ظاهری خجالت زده شد، و بحث به سرعت به موضوعات دیگر در عکاسی تبدیل شد.
در گذشته، آنچه نجیب زاده از هلند اعلام کرد، نه تنها جالب بود، بلکه حقیقت – حقیقتی است که مبنای آن مظهر فرآیند تجسم است.
بدین معنی که سازه های هنری منحصر به فرد با تجارب مختلف زندگی شکل می گیرد
و احتمالا تحت تاثیر احساسات غالب در زمان ساخت عکس می باشد.صحنه ی مشابه، اما دیدگاه های مختلف، تفسیر های مختلف، و در نتیجه، عکس های مختلف.
در طول سالهای پس از آن بحث شام، من یک سوال مرتبط را در مورد این موضوع مطرح کردم:
“چگونه یک عکاس میتواند به یک موضوع مشابه سفر کند و با عکسهای مشابه کنار بیاید؟”
نه چیزی که ذاتا با آن اشتباه است، اما برای من یک چالش برای عکاسی همان موضوع بوده است و با تصاویر متمایز و جالبتر به تصویر کشیده شده است.
برای من، پاسخ به این سوال آشکار شد: باید دیدگاهم را تغییر دادم.

تپه Algodones

من چندین بار در جنوب کالیفرنیا تپه های شن و ماسه شخم زدم
و از تپه های Kelso در حفاظت ملی Mojave تا تپه های مسکیت تپه در پارک ملی دره مرگ دراز کشیدم.
با این حال، یک دره از تپه هایی وجود دارد که من هنوز به آن نرسیده ام،
Algodones Dunes، به طور گسترده ای برای تمام تفریحات وسیله نقلیه زمین شناسی شناخته شده است.
از آنجایی که من برای شناختن یک مکان جدید، کاوش تقاطع نور و زمین،
و از آنجایی که این تپه ها یک رانندگی کوتاه 2.5 تا 3 ساعت از پایگاه خانه من در سان دیگو، CA،
من تصمیم گرفتم که فرصت داشته باشم.
سه ماه پیش، یک سفر کوتاه دو روزه به این تپه ها انجام دادم تا عکس هایی از زمین را به گونه ای طراحی کنم
که هنوز با احساسات و خلاقیت کافی انجام نگرفته بودم.
من با هدف مشخصی تعریف کردم: برای کشف نور، سایه و کنتراست برای ایجاد یک نسخه جدید از یک موضوع آشنا.

تپه Algodones،

همچنین به عنوان تپه های شنی امپریال شناخته می شود،
دره کوه سونوران عمیق در جنوب شرقی کالیفرنیا، در نزدیکی مرزهای کالیفرنیا-آریزونا و ایالات متحده-مکزیک است.
این منطقه شامل رودخانه های آلوده Algindones Dunes است
که یک زیستگاه طبیعی حفاظت شده است که از وسایل نقلیه تفریحی غیر مجاز
و منطقه تفریحی شن و ماسه ماسه ای امپریالیست است.
این دومی است که دارای کشش قابل توجهی از تپه های شن و ماسه است

من علاقه ای به عکس برداری از چشم انداز بکر، اما بیشتر در بررسی نور، سایه، بافت، و الگوهای.
همانطور که صحنه را بررسی کردم، من بلافاصله در خلاصه هایی
که می توانم به طور بالقوه (با یا بدون آهنگ های تایر) را علاقه مند کنم علاقه مند شدم.
با توجه به ضرورت هنری من در آن زمان، من احساس خوبی نسبت به چشم اندازهای ساخت تصاویر جالب داشتم.
تنها سوال در ذهن من این بود: در لحظهی تعیین کننده شاتر، چه موضوعات خاصی تحقق مییافت؟

دوچرخه های Kelso، Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 50

Kelso Dunes  Mamiya 7II، 43mm f / 4.5، Fujichrome Velvia 50

تختخواب مسکیت، نیکون D800، سری 100mm f / 2.8 E

تختهای مسکیت تخت  Nikon D800، سری 100mm f / 2.8 E

تجربیات

هر بار که من عکس می گیرم، به ویژه در مناظر، من این کار را با یکی از دو مجموعه ذهنی انجام می دهم.
یکی، من موضوع خاصی را به من اختصاص داده ام، به احتمال زیاد موضوعی است که من کشف کرده ام
و همه آنچه که من نیاز دارم، طبیعت مادر است تا نور را برای فرآیند تجسم سازی به پایان برساند.
به طور خلاصه، برای کیفیت خاصی از نور که من اطمینان می خواهم تحقق می یابم،
در عین حال، موضوعی به خوبی مشخص نشده است.
سپس براساس نور، من به دنبال یک موضوع بر اساس احساس و خلق من در آن زمان هستم.
برای من، هر دو رویکرد متقابلا منحصر به فرد نیستند؛
اما هر یک از عکس هایی که من در نهایت ساختم، یکی از این روش ها بسیار مهم است.
برای این عکسبرداری، رویکرد دوم را در نظر گرفتم.
بر اساس گزارشات هواشناسی من با اطمینان بالایی می دانستم که نور مناسبی در فراوانی وجود دارد
(کنتراست دو طرفه و بلند در زیر آسمان روشن)، اما موضوع خاص من باید در آن لحظه تحقق یابد،
همانطور که در یک لحظه یا به طور صمیمانه.برای ایجاد عکس های زیر، من از یکی از ابزارهای مورد علاقه من استفاده می کردم –
سیاه و سفید پانکروماتیک و در حالی که فیلم.به استثنای یک عکس، از یک دوربین 35 میلی متری استفاده کردم
که یکی از ابزارهای مورد علاقه من است در شرایطی که نور به سرعت در حال تغییر است،
جایی که من مایل به تغییر مکان و ترکیبات به سرعت، و در جایی که من مایل به گرفتن چندین قرار گرفتن
در معرض در یک مقدار کوتاه از زمان این بدون گفتن است که برای عکاس چشم انداز سیاه و سفید
، همه چیز در مورد * کنتراست *، خالص و ساده است.
انتخاب  کنتراست برای ایجاد کنتراستی که من به تصویر کشیدم، از یک ابزار کلاسیک در عکاسی سیاه و سفید،
فیلتر قرمز عمیق استفاده کردم.برای زمینه بیشتر در فیلتر قرمز و منطق فنی،به استثنای یک عکس زیر،
من از یک استراتژی قرار گرفتن در معرض استفاده کرد
که برجسته های برجسته ای را که با سایه های عمیق تعبیه شده است،
ایجاد می کند تا کنتراست و عمق را ایجاد کند و حس تشنگی و رمز و راز را به صحنه تبدیل کند.
برای همه این عکس ها، من یک لنز بلند برای فوکوس منظره استفاده کردم.
به طور خلاصه به نظر می رسد که رابطه بین جهت گیری نور و بافت را توضیح دهیم،
اگر چه یک مقاله اختصاصی قطعا در جاده جایزه می شود.
به طور کلی، آیا هنرمند یک عکاس، یک نقاش، یا یک هنرمند نقاشی است،
بافت های دو بعدی نور مناسبت را نشان می دهد: روشنایی از نورپردازی جانبی و عقب.
برای عکاس چشم انداز، نور که در سراسر منظره از یک طرف حرکت می کند،
یک وسیله گرانقیمت برای آشکار سازی بافت ها و شکل دهی و ابعاد واریانس به صحنه است،
اگرچه نور پس زمینه می تواند همان عمل را انجام دهد.
یک منبع خوب در خط که رابطه ای بین جهت گیری نور و بافت را به خوبی نشان می دهد می تواند
برای این اولین عکس در اواسط صبح، من ترکیبی از بافت های درشت و صاف را دیدم. همانطور که خورشید بالا میرفت،
شکلها و سایه های عمیق به تدریج اتفاق افتاد.در میان افسانه ها و سایه های عمیق در تپه ها، ذهن من بینی یک چهره انسان را در پایین قاب دید.
این فریبنده بود با این احساسات که در آن لحظه در آگاهی به دست آوردم، احساس مجبور شدم شاتر را باز کنم.

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

برای این عکس بعدی (اولین قرار من از صبح)، احساس زیبایی زخمی، احساسات رمز و راز داستان را داشتم.
من دوباره “دیدم” و “احساس” خطوط چهره انسان، و به عنوان در مقابل ایجاد شد، من آن را “احساس”.
روشنایی که بسیار یکنواخت و کنتراست بود، در زاویه نزدیک به 90 درجه قرار گرفت که در آن سایه های طولانی و عمیق ریخته شد.
در آن لحظه تعیین کننده، نور، سایه و احساسات هم تراز شده بود و من مجبور شدم شاتر را باز کنم.
به تازگی چشم انداز، صبر کردن برای دیدن این منفی خاص در جدول نور بسیار جذاب بود.
این تقریبا مانند یک زندگی عاشقانه با نور بود و سپس دوباره با روزهای عاشقانه خود متحد شد. . . Sighh . . . خیلی عالی بود 🙂

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

تحلیل

همانطور که خورشید بالا میرفت، من هنوز با احساسات انسانی درون چشم انداز تعبیه شده بودم، و من فقط با آن سر و کار داشتم. . .
همانطور که صحنه را به دنبال موضوع بعدی من بررسی کردم، چشمان دیگر مجموعه ای از افق ها، منحنی ها و خطوط را گرفت.
در آن لحظه ذهن من خطوط یک چرخه انسان را تفسیر کرد.
در میان صفحه نمایش نور، من شکم، ناف، کمر و کمر را دیدم. . . او زیبا بود!
این یک دید غیر عامیانه دیگر بود و برای ایجاد یک قرار گرفتن در معرض دیگر مناسب بود.
کیفیت و هدایت نور – که از بالا و به سمت آن میچرخد – موجب ایجاد شکل و سه بعدی شد و بافت بافت خوب روی شن را نشان داد.
اگر چه من به طور مستقیم در مسیر خورشید تصویربرداری کردم، کنتراست کاهش یافته از شعله ور،
من را از یاد نبرد،همانطور که می دانستم آنچه که در ذهنم می بینم، نمی تواند از جهت دیگری از نور دیده شود.

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

از آنجایی که در طول چهار سال گذشته عکس های تپه های شنی (و سواحل) را عکاسی کرده ام،
متوجه شدم که ترکیبات بالقوه جالب ممکن است در حقیقت دروغ نباشد
اما به معنای واقعی کلمه در زیر پای خود. دوباره،
اگر نور خورشید حادثه از طرف یا در مقابل شما باشد،
با مطالعه دقیق از طریق کارت کامپوزیت ، پتانسیل ذهن برای دیدن الگوها و خلاصه ها می تواند جذاب باشد،
به عنوان دو عکس زیر نشان می دهد.

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

در مقایسه با نزدیکی و خلاصه، با مطالعه دقیق چشم انداز و نور از طریق کارت کامپوزیت و یک لنز طولانی،
حتی یک صحنه دور، می تواند خود را به عنوان یک درهم آمیخته با نور، سایه ها و بافت منتقل کند، .

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS 20 II

چیزی که من در مورد سایه های طولانی عمیق در چشم انداز لذت می برم این است
که آنها توانایی ایجاد احساسات مختلف و تفسیر های فیزیکی از یک صحنه را دارند.
از یک دیدگاه عاطفی، همانطور که سایه های عمیق را ذکر کردم،
می تواند خلق و خوی فتنه، رمز و راز، درام و احساس انتزاع را تحریک کند.
از یک منظر فیزیکی، می توانند شکل، عمق و سه بعدی را به صحنه تحمل کنند. دو عکس بعدی را در نظر بگیرید.

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، Adox CMS II

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، کداک T-Max 100

نیکون F6، نیکور 70-200mm f / 4 G ED VR، کداک T-Max 100

مفهوم عکس

اولین نشان می دهد که چگونه سایه های عمیق احساس عمق و عنصر رمز و راز را به صحنه می رساند،
در حالی که عکس دوم که بعدا صبح هنگامی که خورشید در آسمان بالا بود،
نشان می دهد که سایه ها به شدت کاهش یافته است،
خلق و خو و همچنین یک درک عمق نرم همان موضوع . . همان دیدگاه . . روشنایی های مختلف . .
دو عکس کاملا متفاوت، احساسی و جسمی.

اگرچه یک دوربین دیدی اولین ابزار من برای انتخاب نور در حال تغییر روشنایی نیست،
من 4 × 5 را با من به ارمغان آوردم زیرا من هر دو خجالتی بودم و احساس کردم
که من به راحتی یک سوژه مناسب برای دو مواجهه پیدا می کنم.
برای این عکس بعدی، که آخرین عکس من در سفر من ساخته شده بود،

من تپه ها در شمال Hwy 87 (منطقه که از تمام وسایل نقلیه زمین محدود است) کشف شد
و کشف تپه های کم عمق که در آن نور از تنظیم خورشید آن را در یک زاویه کم از طرف ضربه
و به طور بالقوه بافت های جالب تر و سایه های عمیق را نشان می دهد. در غروب آفتاب،
نور باعث ایجاد صدای دوست داشتنی در سراسر شن و ماسه شد

و با گذشت چند دقیقه بیشتر جذاب شد. این یک ضربه دیگر بود که “من آن را احساس کردم”.
پس از خرد کردن ترکیب من با کارت من و تنظیم آن بر روی شیشه زمین، خط منحنی تیز احساس هیجان از دو دنیای مجزا را منتقل کرد. . .

Ikeda Anba 4x5، Nikkor-M 300mm f / 9، Ilford Delta 100

Ikeda Anba 4 × 5، Nikkor-M 300mm f / 9، ایلفورد دلتا 100

هدف عکس

از آنجایی که هدف من با این عکس خاص برای ضبط طیف گسترده ای از تن ها و حفظ جزئیات سایه بود،
من عمدا از فیلتر کنتراست (به عنوان مثال قرمز، نارنجی، زرد یا سبز) استفاده نمی کردم،
زیرا چنین فیلتری سبب توقف نور آبی و کاهش جزئیات سایه.
با این حال، با استفاده از یک فیلتر UV برای جلوگیری از نور UV از افشای فیلم.
به طور خلاصه، از لحاظ فنی، من سایه ها را در سمت راست وسط کادر اندازه گرفتم تا آنها را در منطقه II حفظ کنم،
سپس توسعه N + 1 را گسترش دادم تا ارزش های بالا را گسترش داده و بنابراین محدوده کنتراست کلی.
این علاقه شخصی من به سفر بود: محدوده طنز دلپذیر، پر از بافت، و هنوز هم با احساس رمز و راز با درام کمتر از تصاویر قبلی.

نتیجه گیری

آقای Bond در مکالمه اخیر با هاوارد بوند که با آنها اختیار داشت
که به صورت دوره ای تفکرات را در زمینه هنر، عکاسی و تاریخ به اشتراک بگذارد،
گفت: “شگفت آور است که در زمانی که شما عکسبرداری. ”
این دیدگاه به دلایل مشابه با من از نظر نجیب زاده از هلند منصرف است.

فرآیند تغییر دید، تغییر شیوه ثابت تفسیر یک صحنه و یا تفکر خارج از جعبه، برای یک عکاس و هنرمند آسان نیست.
این چالش ترین جنبه در روند خلاق است.
برای این عکسبرداری، بعد از چند هفته تفکر و تصحیح یک هدف خاص و دید و همراه با نور مناسب،
من قادر به ایجاد مجموعه ای از عکس هایی بودم که از نظر عکس و عکاسی من از یک موضوع مشابه متفاوت بود.
برای عکاس معاصر، فرایند تجسم شروع می شود با احساس آن و اعتقاد به آن. نور و مهارت عکاس از بقیه مراقبت می کنند.

ممنون که تا پایان مارا همراهی کردین در صورت وجود نظرات انتقادات و پیشنهادات در قسمت زیر با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر :

مطالعه در نور ، روشی و حالت

گام به گام با عکاسی هنری در سفر

پست های مرتبط

2 دیدگاه

نظر دهید