فلش دوربین عکاسی

چه موقع باید از فلش استفاده کرد؟

زمان استفاده از فلش

بعضی از عکاسان با ایده استفاده از اصلاح کننده های فلش یا نور مخالفت می کنند.
گاهی اوقات دلیل آن این است که متناسب ا سبک خود نمیدانند،و گاهی نیز آنها با استفاده از فلش احساس راحتی ندارند.
در حالی که ما به عنوان عکاسان اغلب نور نرم و طبیعی را دوست داریم،
دانستن اینکه چگونه از نور مصنوعی استفاده کنیم می تواند در محیط های کم نور بسیار ارزشمند باشد.
لازم به ذکر نیست که چنین دانش و آمادگی  در هر محیط می تواند اعتماد به نفس را افزایش داده و در زمان کار صلح را به ارمغان بیاورد.

در این مقاله،من می خواهم در مواردی که فلاش باید مورد استفاده قرار بگیردوچگونه می تواند به نفع ما کار می کند بپردازم.
من این مقاله را به عکاسی در فضای باز و در فضای بسته  تقسیم کردم تا آن را برای همه آسان کند.
در صورت تمایل به اضافه کردن موارد استفاده خود در بخش نظرات اقدام کنید.

 

1)  فضای بسته  Indoors

سالن های بزگ، کلیساها، مناطق پذیرایی عروسی / شرکت های بزرگ
به عنوان یک حرفه ای، باید حداقل وسایل نورپردازی پایه را داشته باشید تا بتوانید روز را با سهولت سپری کنید.
گران ترین مدل های DSLR ها ممکن است به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا عکس ها را در محیط های کم نور روشن بگیرند، اما این یک بازی سازش است.
اگر سطح نور کم باشد، شما باید با تصاویر تاریک به دلیل تاری حرکت / لرزش دوربین مقابله کنید،
یا باید سطح ISO را خیلی بالا ببرید، که به وضوح موجب افزایش نویز،تغییر رنگ و ایجاد دامنه داینامیکی می شود.
به طور خلاصه، شما گزینه های بسیار کمی برای پردازش دارید.
به منظور اجتناب از آن و به طور بالقوه پس از پردازش زمان و سایر مشکلات را کاهش دهید.

چرا به جای آن از فلاش استفاده نمی کنید؟

شما می توانید با یک پیکربندی ساده با فلاش نصب شده بر روی دوربین خود شروع کنید.
مراسم عروسی، کلیساها و اتاق ها  مستعد ابتلا به نور کمتری هستند.
ایده در اینجا این است که قادر به ایجاد یک منبع اولیه نور است که روشن تر و لذت بخش تر از نور کم نور است.
به طور کلی، کلیساها اجازه استفاده از فلاش را در مراسم نمی دهد
و شما باید قبل از مراسم در مورد استفاده از نور مصنوعی با مقامات کلیسا صحبت کنید.
اما مطمئنا می توانید از strobes و اصلاح کننده های نور در سایر نقاط استفاده کنید.

 

بنابراین، از کجا باید شروع کرد؟
اگر سقف سفید دارید که خیلی بالا نیست،
می توانید روی DSLR خود فلش  قراردهید و نور را از سقف یا دیوارهای سفید نزدیک پیدا کنید.
اگر دیوار / سقف از رنگ های مختلف استفاده شود،توصیه نمی کنم فلش را بطور کامل بچرخانم.
به یاد داشته باشید که نور رنگی از آن جایی است که از آن عبور می کند.
دیوارهای سبز یک رنگ پوست سبز زیبا را در موضوعات شما ایجاد خواهد کرد.

  • تنظیمات پیچیده تر شامل انتقال منبع نور از دوربین شما، معمولا به عنوان “فلاش خارج از دوربین” نامیده می شود.
    شما می توانید یک زن و شوهر از چراغ که منطقه از چند طرف / زاویه را روشن کنید.
    تنظیم یک فلاش پشت موضوع خود به عنوان نور لامپ و یک فلاش تک پخش کننده ویایک چترمی تواند تصاویر عالی در محیط های داخل خانه ایجاد کند.
    با سیستم دوربین های مدرن، می توانید هر دو به طور مستقیم از دوربین خود با فرستنده های مادون قرمز یا رادیو کنترل کنید .

 

اگر سؤال، نظر یا بازخورد دارید، لطفا آنها را در بخش نظرات  ارسال کنید.

جزئیات عکاسی فضای بسته

اگر شما یک عکاس رویدادی هستید،بخشی از کار شما این است که عکس هایی را برای فروشندگان ایجاد کنید که رویداد خاصی را ایجاد کرده اند.
فروشندگان متفاوت هستند و به طراحان عروسی،گلها،نانوایی ها و غیره محدود نمی شوند.
به عنوان یک عکاس رویداد، انتظار می رود که این جزئیات را به خوبی جذب کنید.
از لحاظ روشنایی جزئیات، شما برای  سالن های بزرگ نیاز به روشن کردن ندارید، اما کار با اقلام ثابت بسیار ساده تر است،
زیرا آنها حرکت نمی کنند و یا صحبت نمی کنند.

  •  اگر می خواهید از این فلاش استفاده کنید،باید اطمینان حاصل کنید که حداقل در یک محل نیمه روشن عکس میگیرید.
    آنچه شما در اینجا نیاز دارید سه پایه و یک دوربین برای سرعت شاتر پایین تر است.
    این فرایند اطمینان می دهد که دوربین نور کافی برای تولید یک عکس تیز و متعادل ایجاد می کند.
    یک چیز که آن را انجام نمی دهد، سرعت بخشیدن به روند است.
    اگر می خواهید زمان خود را به نصف کاهش دهید و با عکس برداری سریعتر داشته باشید ، زمان بیشتری را صرف کنید،
    تنها شرط دیگر این است که به درستی محل کار خود را روشن کنید.
    برای این منظور، یک فلاش در بالای دوربین شما، ممکن است کافی باشد.
    اما شما می توانید کمی با پیچیده تر با نور مستقر شده و کمی روشن تر عکاسی کنید مانند حرفه ای ها .

 

NIKON D3S + 50mm f/1.8 @ 50mm, ISO 200, 1/80, f/1.8

2) فضای باز

2.1) Fill Flash – هنگامی که موضوع شما کم رنگ است

اکثر عکاسان با فلاش خارج از منزل مواجه نیستند.
اگر گفتم که من یکی از آنها نیستم دروغ گفته ام.
من عاشق نور طبیعی هستم و هیچ چیز ساده تر از تشخیص یک پس زمینه بزرگ با یک سایه خوب نیست.
لازم به ذکر است اگر شما عکاسی را در بعد از ظهر،
زمانی که نور به عنوان زرق و برق دار است را می توانید استفاده کنید
اما با پیشرفت روز،به روز دوربین ،شمادر تلاش حفظ نور در دسترس خواهید کرد.
برای انجام این کار باید به فکر استفاده از نور دیگری باشید.

  •  یادگیری نحوه تنظیم نور در موقعیت هایی مانند این بسیار مهم است
    همانطور که پرتوهای خورشید ممکن است مشکلات را در عکاسی از افراد ایجاد کند.
    عدم وجود خورشید و در نتیجه نور محیط خوب، به همان اندازه دردناک خواهد بود.
    خیلی شبیه عکاسی در داخل خانه، شما ممکن است نیاز دارید که سوژه خود را در یک منبع نور مصنوعی قرار دهید.

 

2.2) فلاش را پر کنید – هنگام عکسبرداری با نور پس زمینه

عکاسی افراد با نور پس زمینه می تواند یک جدایی خوب ایجاد کند و عمق بیشتری را به تصاویر برساند.
اما شما همچنین باید بدانید که اگر موضوع به شدت دارای نور پس زمینه باشد (با پشت خورشید می گویند)،
طرف مخالف موضوع که در آن شما ایستاده اید ممکن است تحت فشار قرار گیرد.
درحالی که شما می توانیدمنعکس کننده برای کمک به قرار گرفتن درمعرض متعادل ترکردن جلو در پر کردن فلاش می تواند شگفتی را نیز انجام دهد.
یک نور منتشر شده دور از دوربین، کار را انجام می دهد.
معمولا برای استفاده از یک فلاش متوسط ​​یا یک جعبه نرم در یک پایه استفاده می کنم:

عکاسی در فضای باز

نیکون D3S + 85mm f / 1.4 @ 85mm، ISO 100، 1/250، f / 2.8

2.3) روز آفتابی – غلبه بر خورشید برای جلوگیری از نقاط داغ و سایه های شدید

عکسبرداری در روزهای آفتابی، معمولا در بعدازظهر است، زمانی که خورشید مستقیما سربار است.
در حالی که برخی از چیزهای زرق و برق دار را می توان با نور شدیدانجام داد،عکسبرداری از پرتره ممکن است در چنین مواردی نباشد.
خیلی شبیه عکاسی با نور پس زمینه، من توصیه می کنم از یک چتر ساده  کار خود را دنبال کنید.
قرار دادن فلاش به درستی کمک می کند که سایه های زشت روی چهره های افراد مشخص نشوند.

عکاسی فضای باز

2.4) اجتناب از رنگ رنگ محیط زیست بر روی پوست پوست خود را

در حالی که با رفلکتور های  طبیعی کار می کنید، همیشه به یک مشکل می رسیم که در آن موضوع شما رنگ سطح بازتاب را درک می کند.
در عکاسی با مشکلات مشابهی روبرو میشوم و مطمئنا در طول پردازش پس از پردازش، بدون هیچ زحمتی میتوانم از آن بیخبر باشم.
اگرچه در دوربین هیچ درمان ای وجود ندارد،میتوانید این اثر را با استفاده از یک رفلکتور درست در کنار موضوع خود کاهش دهید.
شما همچنین می توانید فلش پر شده(چتر، نرم افزار یا سایر اصلاح کننده ها)را برای روشن شدن موضوع خود بکار ببرید،
که بیشتر یا کمتر از سایر پس زمینه ها جدا می شود و بازتاب رنگ را کاهش می دهد.
من متوجه شدم که استفاده از فلش در چنین شرایطی بسیار ساده تر از یک رفلکتور است،
به خصوص وقتی که من میخواهم سوژه های خود را از زوایای مختلف ببندم.

 

عکس فضای باز کودک

10-PRO1 Touit + 1.8 / 32 @ بتن کن 32mm، ISO 200، 1/125، F / 4.0

2.5) با افزودن رنگ های مختلف به تصاویر با ژل لذت ببرید

صرف نظر از اینکه روزهای سختی ممکن است اتفاق بیفتد، در هر موردی که شما عکاس می کنید کمی اتاق را ترک کنید.
من توصیه می کنم شروع کردن با چیزی بسیار ساده و به تدریج پیشرفته، درک شما را کمی بیشتر میکند.
اگر عکسی از یک عروسی دارید، احتمالا روزی با هر آنچه که می گذرد، کار می کنید.
از آنجا که ما نمی توانیم پیش بینی کنیم چه اتفاقی می تواند رخ دهد با آب و هوا، اقامت و مواردغیر برنامه ریزی شده دیگر،
شما ممکن است علاقه مند به تلاش از چیزی جدید باشید.
اما من از شما خواسته ام تا کمی بیشتر اعتبار دهم و مرزهای خود را تحمل کنم.

وقتی من عروسی می کنیم، ما قول می دهیم کاری را انجام دهیم که کمی با هر عروسی متفاوت باشد.
این چیزی نیست که زیاد باشد، اما چیز کمی متفاوت از هر عروسی دیگر است.
ما معمولا برای یک نگاه خاص به دنبال یک ایده بسیار ساده تر است تا در یک روز عجیب و غریب ازعروسی قرار بگیرد و به آسانی تکمیل شود.
با اجرای چنین پروژه های کوچکی در طول زمان، شما می دانید که چه زمانی قادر به ایجاد خلاقیت هستید.

 

هنگام استفاده از فلش (7)

3) نتیجه گیری

فلش به شما کمک می کند تا بعد دیگری را در عکاسی خود استفاده کنید.
در حالی که گاهی اوقات شما هیچ گزینه دیگری ندارید، اما از فلش استفاده کنید،
من هر عکاس را خارج از آن تشویق می کنم تا کمی خلاقیت را ترک کند.
صرف نظر از نوع عکاسی که انجام می دهید،
فقط یک مهارت دیگر است که شما رابه چالش کشیده و انگیزه می دهد تا کاری متفاوت انجام دهد.

 

NIKON D700 + 50mm f / 1.4 @ 50mm، ISO 320، 1/160، f / 2.8

اگر سؤال، نظر یا بازخورد دارید، لطفا آنها را در بخش نظرات  ارسال کنید.

فصل 11:تنظیمات دوربین

پست های مرتبط

نظر دهید